Avatar billede data-guy Nybegynder
13. november 2010 - 22:08 Der er 11 kommentarer

Computer FEJL

Hej har virkelig problemer med min computer

Fejl : når jeg spiller spil på den kan jeg spille i ca 15 min og den dør og starter igen.

Computer info.

Asus maximus formula bundkort vandkølet til chip.
4 gb ram
2.4 ghz
geforce 8800 gtx

jeg aner ikke hvad det kan være !!! det er kun når jeg spiller WOW eller Divinity 2 når jeg roder i windows 7 enterprise sker der ikke noget det er kun i spil vandkølet er ikke for varmt sata hdd'erne er hellere ikk var me chip bliver ikke varm den giver den strøm den skal have 12.48 volt

jeg mangler virkelig hjælp
Avatar billede lord-jonas Nybegynder
13. november 2010 - 22:21 #1
Dør og starter spillet?
Eller dør og starter computeren?

Hvis det er computerne så har jeg selv haft samme problem, i bios'en kan man ændre det, kan desværre ikke huske hvad det hedder, men kan huske at det er et lavt tal 16 eller 32 måske.
Avatar billede nugga Nybegynder
14. november 2010 - 00:17 #2
Du kan indstille Bios'en til at lukke ned ved en bestemt temperatur på CPU'en.
Det kan godt være du lige skal kigge BIOS'en igennem og se om der kunne være nogle indstillinger der kan være problemet.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 08:10 #3
ram fejl

er de tjekket for fejl

http://www.ultimatebootcd.com/

boot op på den og test

kommer der røde tal er det en eller flere klodser der er dårlige - kommer ret hurtigt

kør ALTID en test af ram ved nykøb eller andre ram

så er det udelukket

kan også bare være en bios opdatering hvor den har svært ved at styre hardwaren men tror det ikke men start et sted og udeluk

opdater bundkort fra producenten af samme
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=SUtOxkjNA4ODENtN

vælg styresystem

kig efter manglende strøm på graffikkort
opdater driver fra producent
opdater dit chipset - der kan ligge nyere version hos intel

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 08:12 #4
Avatar billede data-guy Nybegynder
14. november 2010 - 10:49 #5
jeg har downloadet alle opdateringerne men kan bare ikke lige helt finde ud af hvordan man installere dem???
Avatar billede data-guy Nybegynder
14. november 2010 - 11:19 #6
nu fik jeg opdateret Chipen gik ind og spillede og 5 min efter døde computern jeg tror jeg lige skal have lidt hjælp med ang opdater biosen og den ram tjek ting
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 11:43 #7
i ultimate boot cd laver du cd og booter op på den som når du installerer styresytem
der ligger en memory test progarm på den
med en klods isat ad gangen - det er lettest

""""""""det ville nok være en god ide at du fik en ven til at hjælpe dig"""""

du skal ikke selv rode med bios opdateringer hvis du aldrig har prøvet det - længere er den ikke
Avatar billede data-guy Nybegynder
14. november 2010 - 12:08 #8
har fået opdateret biosen nu den står på 1403 som den nyeste opdate
men den dør stadig :s
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 13:18 #9
Avatar billede data-guy Nybegynder
14. november 2010 - 13:42 #10
så fik jeg tjekket mine ram alle okay men.... jeg jeg prøvede at bytte rundt på rammene kom der blå skærm inden windows startet med hardware fejl og så prøvede jeg på at rokere lidt igen nu har jeg 3 ram blokke i med ialt 5 gb med en port tilgeændelig kan det være det er en af portene der var fejl i
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 15:41 #11
isæt en ram blok og test----- sådan gør man fordi du kan se det med det samme hvilken en der er fejl på

når du har testet dem allesammen en efter en
sætter du dem alle i og tester ja jeg ved godt det er en lang vej men du må være sikker på det IKKE er en ramfejl
hvis det er den samme ram der driller kunne det jo tyde på den er konkav (en lille smule skæv)og bare ikke kan bruges i dit bundkort - du må udelukke det

det kan sagtens være soklen på bundkortet der er dårlig men lad os ikke håbe det for så er det et nyt bundkort