Avatar billede renedk Nybegynder
13. november 2010 - 16:20 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hp pavilion 6000 kan ikke boote?

Hej

jeg har problemer med at min bærbar ikke kan boote op?

Når jeg trykker på tænd knappen går den ud 2 sek. efter, og ikke andet sker.

Kan det være noget hardware den er galt med?
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 16:30 #1
Tja du har mistet din PC det er et typisk tegn på dv6000/9000
Og du skal være ret fingernem for at redde den.
http://www.youtube.com/watch?v=JEpnqhRYGLw&feature=channel
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. november 2010 - 16:59 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2010 - 18:38 #3
I følge de videoer der er lavet, dør computerne ikke efter 2 sekunder. De starter op uden billede, så det kan sagtens være et andet problem her. Bios måske.
Avatar billede renedk Nybegynder
14. november 2010 - 18:06 #4
#1 + #2

Computeren starter slet ikke op! Der kommer lys i tastaturet i 2 sek. og ingenting på skærmen, hvorefter den går ud!

#3

Tror mere på dig, at det kan være bios, eller måske bundkort?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. november 2010 - 18:18 #5
Du har forsøgt #2?
Avatar billede renedk Nybegynder
14. november 2010 - 18:34 #6
Ja. men virker ikke. har forsøgt, nok 10 gange :)

Jeg læste noget på youtube om en der havde samme problem. Han pustede ind i computeren med en hårtører, og så virkerde den!? Selv om det lød mærkeligt ville jeg lige prøve det :)
Det resulterede så i, at den nu kan køre ca. 15 sek. hvorefter den selv genstarter og prøver starte op igen, men stadig ikke noget skærmbillede..  Det peger måske i retning at grafikkortet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
14. november 2010 - 22:36 #7
Det kan godt være at du tror mere på #3 men nu har jeg efterhånden haft 9 stk. hvoraf det kun er lykkedes for mig 3 gange at redde dem de havde alle symptoner på at starte og slukke og nogle genstarter efter 10 til 20 sek.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. november 2010 - 14:22 #8
(Det peger måske i retning at grafikkortet?)ja det gør det og det var jo derfor jeg henviste til den video grafikkortet er integreret på motherboardet og kan ikke skiftes.
Avatar billede renedk Nybegynder
18. november 2010 - 20:38 #9
Det var grafikchipsettet, så prøvede det første link du sendte, og nu virker den :)

Tak- send gerne et svar.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. november 2010 - 20:53 #10
????
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2010 - 10:02 #11
Udførte du selv den operation som poko henviste til i #1?
Hvor svært er det egentligt?
Synes det ser meget avanceret ud dette trick.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. november 2010 - 10:59 #12
220661 Det er overhovedet ikke særligt svært det eneste du skal tage hensyn til er at du ikke giver for meget varme og at der er ordentlig afskærmet og så håbe på det virker og for mit vedkommende er det lykkedes 3 gange ud af 8 men jeg gør det ikke på garanti.så enten eller.
Avatar billede renedk Nybegynder
20. november 2010 - 11:14 #13
Det er faktisk meget nemt, men du skal have hele computeren skilt ad. Jeg lagde så bare en mønt på GPUen, og varmede den op med en lodekolbe.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. november 2010 - 14:27 #14
#13 Smart måde til at koncentrere varmen på et afgrænset område.
Kan bedre lide dette on den bunsenbrænder der bruges i klippet.
Og det kræbver heller ikke den afdækning.
#12 Men det nærmer sig jo også  50 % succes,så det er vel ok.
Tak for info begge to.