Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
12. november 2010 - 22:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Windows 7

Hej.

Jeg har fået ny pc. med Windows 7 home Premium som er 64 bit.
Prof. udgaven har 32/64 men det har premium ikke.
Er der en mulighed for, jeg kan komme til at køre mine gamle 32 bit programmer som tegneprogrammet Sketch og Typografisk Atlas?
Findes der en umulator?

Mvh. Kurt
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
12. november 2010 - 22:39 #1
Jeg mener selvfølgelig emulator.
Avatar billede Slettet bruger
12. november 2010 - 23:30 #2
32 bit burde virke fint på 64 bit ?
Avatar billede hobbittend Novice
12. november 2010 - 23:35 #3
Det er ikke alle 32-bit programmer der kan køre på 64-bit maskiner. Som udgangspunkt emulerer Windows 7 selv, og det virker ganske udmærket. De emulerede programmer er markeret med en stjerne (*) i joblisten.

Der vil forekomme enkelte programmer der ikke kører på 64-bit maskiner, men det er meget sjældent, og vil blive sjældnere og sjældnere.
Avatar billede chalde Seniormester
12. november 2010 - 23:38 #4
Ellers kan du prøve Windows XP mode (ikke at forveksle med kompatibilitetstilstand): http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
13. november 2010 - 07:39 #5
De 2 nævnte programmer kan jeg altså ikke køre.
XP mode lyder findt, men jeg får denne medd.

"Du er ikke berettiget til at downloade Windows XP Mode. Du skal have Windows 7 Professional, Enterprise eller Ultimate til at køre Windows XP Mode. For at opgradere besøge Windows 7 Anytime Upgrade."

Det er jo netop fordi jeg ikke har et af de programmer, jeg har brug for XP mode:-(

Mvh. Kurt
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2010 - 08:02 #6
spørg hos ham her
email står foroven til højre

jeg har været ude for at nogle vira og andet som jeg fjernede ødelagde i højrekliks menuen at man kunne oprette ny genvej
i følge microsoft var der kun den løsning at geninstallere windows men modtog en løsning far ham i løbet af en uge den virkede
det kunne da være han gad at hjælpe dig

http://peter.mpbrun.dk/tips-og-tricks/
Avatar billede KurtNielsen Nybegynder
27. november 2010 - 07:45 #7
Har "vistnok" fundet ud af hvorfor programmerne ikke vil køre.
De er så gamle at det nok er 16 bit.
Avatar billede Slettet bruger
27. november 2010 - 07:58 #8
prøv at se om command.exe findes på din w7, den køre 16bit

ellers findes der emulatore Out there!
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2010 - 09:01 #9
#8 Det er ikke muligt at afvikle 16bit på Windows 7 x64. Instruktionerne findes ikke længere i kernen.

#7 Hvis du har en XP skive (eller 98 for den sags skyld) liggende, så kan http://www.virtualbox.org/ anbefales.