Avatar billede lurup Ekspert
11. november 2010 - 18:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Open office

Jeg skal have lagt OpenOffice ind på flere pcér og regner med at downloade det på en cd og installer den derfra.Jeg skal have hele pakken med og på dansk..
Hvor finder jeg den
Avatar billede nielle Nybegynder
11. november 2010 - 18:54 #1
Avatar billede lurup Ekspert
11. november 2010 - 19:16 #2
TAk..

Svar lige
Avatar billede nielle Nybegynder
11. november 2010 - 19:49 #3
Nej tak.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. november 2010 - 19:49 #4
(hmmm - det skulle ikke være et svar)
Avatar billede agercon Nybegynder
11. november 2010 - 21:46 #5
Blot til orientering.

OpenOffice.org er her i oktober blevet forgrenet i to spor:

Oracle OpenOffice.org, der er det oprindelige OpenOffice.org, som Sun har stået for siden dets start i år 2000, og indtil de blev opkøbt af Oracle i starten af i år. Eksterne udviklere havde svært ved at få bidrag med i kontorpakken under Sun, hvilket blev endnu sværere under Oracle. Nogle Open Source-folk havde det også svært med den aftale bidragydere skulle underskrive, som gav Oracle (og tidligere Sun) ret til også at bruge bidrag i lukkede softwareprodukter - hvilket Sun gjorde med StarOffice.

LibreOffice er navnet på kontorpakken fra udbryderne fra OpenOffice.org. Bruddet er sket netop for at det skal være lettere at komme med bidrag uanset, hvor man kommer fra. Desuden er licensen udelukkende under GNU Lesser General Public License (LGPL), som OpenOffice.org også bliver udgivet under. Go-oo er en tidligere forgrening, som har fået en del ekstra funktionalitet med, som Oracle/Sun har afvist bl.a. mere end 20 gange flere rækker i regnearket og bedre understøttelse af Office Open XML formatet lanceret af Microsoft. Koden fra Go-oo bliver en del af LibreOffice, dog ikke allerede fra den kommende 3.3-udgave.

Oracle blev også inviteret med i LibreOffice - især med ønsket om ikke at skulle skifte navn, men har takket nej. Oracle kan efterfølgende ikke bruge ny kode fra LibreOffice, medmindre de udelukkende bruger det i OpenOffice.org - og ikke i den forventede lukkede udgave, som følger efter StarOffice.

Umiddelbart ser det ud til at LibreOffice har fået godt gang i såvel tilkendegivelser som reelle bidrag, da nogen af de fastansatte udviklere fra Sun/Oracle også er gået over til LibreOffice, der blandt andet støttes af IBM og Novell.

Så sørg for at følge med i, om jeres kontorpakke fortsat skal være OpenOffice.org eller den rene Open Source-forgrening LibreOffice.

Koordinatoren for de danske aktiviteter i OpenOffice.org Leif Lodahl er blandt stifterne af organisationen bag LibreOffice.

PS. Jeg er tidligere koordinater for de danske aktiviteter i OpenOffice.org samt markedføringsansvarlig for Skandinavien.