Avatar billede Laikaluna Nybegynder
11. november 2010 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG der kun virker i de første kolonner.

Hej, mon der er nogle der kan hjælpe.

Jeg har et excelark hvor jeg ved hjælpe af LOPSLAG henter data i 31 andre ark. I hvert ark står navne på personer - sorteret alfabetisk, og jeg vil gerne have den til at tage arbejdstid pr. dag og samle dette på et månedsark. I månedsarket har jeg navne øverst, og datoer (31) i venstre kolonne, så jeg kan se hvad hver enkelt har haft pr. dag. Det virker på de første 13 kolonner, men ikke på de 3 sidste. Hvis jeg trækker formlen fra første kolonne og ud, kan jeg - lige når jeg slipper - se at den faktisk viser værdier i et splitsekund, men derefter er kolonnerne tomme.. Fatter det ikke, men det håber jeg der er en her der gør?
11. november 2010 - 13:29 #1
Hvordan ser formlen ud i en af de celler, hvor data ikke vises?
Avatar billede Laikaluna Nybegynder
11. november 2010 - 14:54 #2
Hej

En af de celler der ikke viser data ser sådan ud:

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(P1;'15'!$A$3:$P$27;16));"";(LOPSLAG(P1;'15'!$A$3:$P$27;16)))

og i en af dem der virker ser det sådan ud:

=HVIS(ER.FEJL(LOPSLAG(N1;'17'!$A$3:$P$27;16));"";(LOPSLAG(N1;'17'!$A$3:$P$27;16)))

Problemet ligger i O,P og Q
Avatar billede Laikaluna Nybegynder
12. november 2010 - 10:19 #3
tror jeg har lagt spørgsmålet forkert kategori, og prøver at flytte det til regneark istedet.