Avatar billede Olex Nybegynder
10. november 2010 - 18:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Word er vanvittig langsomt

Jeg bruger office 2002 og har problemer med Word. Programmet er ekstremt langsomt når det startes og når dokumenter åbnes. Alle andre programmer i officepakken m.fl. starter inden for ganske få sekunder.

Jeg har forsøgt mig med ccleaner, hijack og system mechanic og intet hjælper.

XP er operativ system.

Hvad kan årsagen være?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2010 - 19:08 #1
Er det når du starter normal.dot (skabelonen), eller er det også hvis du åbner gemte doc filer?
Avatar billede Olex Nybegynder
10. november 2010 - 19:21 #2
Uanset om jeg blot starter word eller et dokument, så er programmet bare ekstremt langsomt. Dette er også tilfældet, når jeg lukker worddokumenter og word i det hele taget.
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. november 2010 - 19:42 #3
Du kunne forsøge med en find og ret fejl med skiven i cd-drevet.
/ptj_11
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2010 - 19:47 #4
Ja putter du skiven i, så er der vidst en funktion der hedder reparer, som ptj_11 skriver. Det er da et forsøg værd.
10. november 2010 - 19:49 #5
og/eller find "normal.dot" filen og SLET den.
(Muligvis under skjulte mapper/filer...)

Word vil automatisk (gen)oprette en frisk "normal.dot" fil...
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2010 - 19:54 #6
Det kan også være et bud, men vil den have indflydelse på gemte doc filer (evt fra andre der er tilsendt computer)??
Bliver dele af normal.dot altid indlæst ved visning af andre filer?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2010 - 19:57 #7
Ja normal.dot indlæses altid når word åbnes, i følge denne tråd, så det kan være Karise er på rette spor.
http://www.officearticles.com/word/about_normal_dot_in_microsoft_word.htm
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2010 - 20:21 #8
#6 & 7
og på den måde kan du hurtigt oprette spg og svare selv. Hvad med et tjek før du kører ind med 'et bud'

Hvis du har lavet makro'er selv, så lad være med at slette normal.dot - bare omdøb den til fx anormal.dot - det er nok til at word danner en ny startfil, og du kan efterfølgende hente dine makroer fra anormal.dot
Avatar billede 220661 Ekspert
10. november 2010 - 21:34 #9
#8 Ja det kan du da have ret i. Men sure opstød det klæder i hvertfald ikke tråden. Håber dog linket i #7 er med til at underbygge det "bud" som Karise_Larry kom med.
Avatar billede Olex Nybegynder
11. november 2010 - 09:53 #10
Hej alle sammen

fandt normal.dot og omdøbte den. Startede Word og vupti, så var Word åben og dokumenter åbnes på et splitsekund.

Problemet er løst.

Jeg takke mange gange for jeres hjælp
11. november 2010 - 11:12 #11
Ping...

Dette er så et [svar]
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Deles med andre ...

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...