Avatar billede visto Professor
09. november 2010 - 21:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsætter Dreamweaver uopfordrede og irrelevante koder?

Indsætter Dreamweaver - ligesom det gamle Frontpage - koder af sig selv, altså koder, som man ikke lige "beder om"?

Uddybning: Frontpage indsætter fx underlige <style> koder, og jeg mener også at huske at jeg er kommet forbi andre underlige ting, som jeg har bedt om på nogen måde.

Gør Dreamweaver noget lignende, eller er koden "ren"?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. november 2010 - 21:54 #1
Ved ikke hvor meget der er sket med dreamweaver, men den gjorde før i tiden.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
09. november 2010 - 23:17 #2
Ja det gør den men kun ganske lidt og det er lige til at slette. via de automatiske funktioner du evt. benytter indsættes selvfølgelig de nødvendige koder.

Du kan vælge at skrive al kode selv hvis du vil det.

Det er ikke som Frontpage der nærmest laver en hel sidefuld kode af sig selv.

/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2010 - 23:40 #3
Kort sagt, nej. Der er faktisk kun ganske lidt fuzz ved den kode Dreamweaver (CS5) laver, og du kan sagtens sende den ud i verden uden at skamme dig.
Avatar billede visto Professor
10. november 2010 - 16:40 #4
Tak for svar. Kunne I være lidt mere specifikke: Hvad er det DW indsætter?
Det er klart med de automatiske funktioner, men det er ikke det, jeg tænker på. Jeg mener: Når jeg åbner en side skrevet i en teksteditor, hvad er så tilføjet, når jeg har haft den åbnet med DW?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 17:04 #5
Hvis du skriver en side i dit of-choice IDE, ændrer lidt i den i Dreamweaver, og så åbner den i tidligere omtalte IDE igen, vil du opdage, at Dreamweaver kun har lavet ændringer i koden, der hvor du faktisk har ændret noget. Den prøver ikke automatisk at wrappe alt i diverse span- eller font-tags, eller at rydde op i din kode for dig.
Avatar billede visto Professor
10. november 2010 - 17:24 #6
Hvad betyder IDE?
Jeg tolker det du skriver som at hvis jeg skriver en side i et eller andet program, ændrer noget i Dreamweaver, så vil den kun indsætte relevante koder, altså fx hvis jeg laver et linjeskift i en brødtekst, så indsætter den de relevante p-tags. Er det det du mener? I givet fald er det ikke den slags kodeindsættelse jeg har noget imod, tværtimod ville jeg forvente den type kodegenerering (ellers kunne jeg jo ligeså godt skrive i en teksteditor).
Men med Frontpage kan jeg fx komme ud for at en side pludselig og af en grund jeg ikke kan gennemskue tilføjer fx
<style>
<!--
td{color:#000}td{font-family:arial,sans-serif}div{color:#000}div{font-family:arial,sans-serif}-->
</style>
Helt irrelevant og overflødig kode, som vist hverken gør fra eller til iøvrigt.

Gør Dreamweaver noget tilsvarende måske i mindre målestok?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 17:47 #7
Nej :)
Avatar billede visto Professor
10. november 2010 - 20:06 #8
>kimsey0: Tak. Læg lige et svar.

>samohtrelhe: I forlængelse af ovenstående, hvad er det så du mener med: "Ja det gør den men kun ganske lidt..." ?
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2010 - 20:51 #9
Selv tak :)
Avatar billede visto Professor
12. november 2010 - 17:13 #10
Det må være tid til at slutte.