Avatar billede madiedk Nybegynder
09. november 2010 - 08:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

sikker penge, ved salg online

Hej

nogle der kender til hvordan man sikre en handel når man f.eks. sælger vi www.dba.dk

f.eks. hvis jeg sender et ur til 8000 kr. til en person i jylland. Er der et sted køber kan deponere pengene så jeg som sælger kan se dem, eller er der andre måder man kan sikre sig på man ikke blive snydt.
Avatar billede showsource Seniormester
09. november 2010 - 08:17 #1
Du kan sende uret med posten pr. efterkrav, d.v.s. modtager skal betale for at få det udleveret.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2010 - 20:12 #2
Ja hvis han er erhvervsdrivende :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. november 2010 - 20:13 #3
private har ikke kunnet sende pr. efterkrav siden starten af 2008
Avatar billede showsource Seniormester
09. november 2010 - 22:13 #4
Det er da vel lyv, john ?????
Avatar billede larsen45 Juniormester
10. november 2010 - 10:19 #5
Postdanmark har fjernede muligheden, for at private kan sende pakker pr. efterkrav siden 2008.

Den eneste måde at tjekke hvor langt pakken er nået, er ved at få tracking koden, eller kundens mobil, hvor der kan tilmeldes sms service til varen, koster dog 1-2 kr. efter hvad jeg kan huske, for at påminde kunden.

Bliver varen ikke hentet på posthuset, vil der bliver lagt et gebyr på, eller i sidste ende sendt retur til afsenderen igen.
Avatar billede Support_dba Nybegynder
10. november 2010 - 13:55 #6
Hej Madiedk

Det mest sikre for alle parter er altid at mødes personligt. Køber vil da kunne bese varen og vurdere om det svarer til beskrivelsen, og betalingen vil kunne foretages direkte til dig.

Hvis dette ikke er muligt, vil jeg anbefale at vente med at afsende varen indtil pengene er indgået på din konto. Dette kan ske enten via en almindelig bankoverførsel ell. via PayPal. Fordelen ved sidstnævnte er at du ikke behøver at oplyse din kontonummer, men blot mailadressen. Du kan læse mere om PayPal her: https://www.paypal.com/dk

Når varen skal afsendes, så benyt altid pakkepost. Derved kan du bevise, at varen er sendt i tilfælde af, at den skulle blive væk. Benyttes Post Danmark pakkepost, vil varen samtidig blive erstattet op til kr. 5.000,-.

Da det er så stort et beløb der her er tale om, vil jeg ligeledes anbefale dig at cpr-validere din profil - Dermed signalere du også overfor en evt. køber at du er hvem du udgiver dig for at være.

Du kan læse flere råd som hjælper både køber og sælger til en sikker handel:
http://www.dba.dk/asp/solosites/sikkerhedscenter/default.asp

Har du spørgsmål til ovenstående er du altid velkommen til at kontakte mig på support@dba.dk - Gerne att. Lene

Go´ handel :)

Med venlig hilsen

Lene Kristensen
Support dba.dk
Avatar billede madiedk Nybegynder
10. november 2010 - 22:37 #7
mange tak for info. smid et svar support_dba.
og også tak til jer andre
Avatar billede madiedk Nybegynder
02. januar 2011 - 22:16 #8
lukker så. men tak igen