Avatar billede halager Nybegynder
07. november 2010 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

webhotel til webshop

Hejsa.
Kan man lægge en webshop på et alm. webhotel f.eks. web10 "privat" eller Surftown "Starter" eller SKAL man bruge deres webshophotel der jo er langt det dyreste. Jeg kan selv lægge en joomla eller lign. op på webhotellet og installere en indkøbskurv extension. (skal i princippet kun sælge 4 - 5 forskellige varer)
Det skal være med dankortbetaling.

MVH
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2010 - 16:31 #1
Man kan altid installere en anden løsning, et webhotel er jo bare plads på serveren.

Så du kan sagtens installere en Joomla løsning og også købe adgang til betalingsgateway et andet sted.
Avatar billede wanze Nybegynder
08. november 2010 - 02:51 #2
En af grundene til, at det er dyrere at benytte sig af deres webshops er jo, at de betaler for betalingsgateway, som ofte er rimelig dyrt. Jeg vil anbefale dig at undersøge prisen på den betalingsgateway du skal have inden du køber et webhotel.

Med mindre dit salg er tilpas stort, kan det sagtens ende med, at "den dyre webshop" faktisk er billigere end et webhotel, når du selv skal betale for betalingsgateway.
Avatar billede Slettet bruger
08. november 2010 - 16:21 #3
Så vidt jeg kan se betaler man for dette ud over hos surftown, kan ikke lige finde web10 informationer på dette.

Man skal betale en indløsningsaftale hos PBS og en betalingsgateway, PBS kommer lidt an på hvilke kort du vil modtage, men det er omkring 1500-2000 om året for den store pakke.

En betalingsgateway igennem Quickpay sælger jeg når jeg laver løsninger til 99 kroner (ex moms) om måneden for pro versionen der kan tage alle kort. Så kommer der lidt omkring antal transaktionber osv. der er noget gebyr der, emn det er der også hos surftown.

Så det er ikke fordi de er meget dyrere, men det koster noget ud over alle steder, det er ikke noget man får med i sin aftale.
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
10. november 2010 - 16:23 #4
Prisen har også noget at gøre med hvor hurtig og stabil webserveren er.
Men ja du kan sagtens vælge en billig løsning.