Avatar billede vwnet Nybegynder
07. november 2010 - 09:32 Der er 5 kommentarer

Trådløs netværk virker ikke når laptop tilsluttet 230v

Hey

Mit trådløse netværk (fullrate) virker som regel upåklageligt, men med det samme jeg tilslutter 230v til den bærbare laver de fleste handlinger "time out"...

Hvis jeg hiver stikket ud kører det perfekt igen.

Har en Acer, men oplevede det samme med en HP også.

Lyder som en røverhistorie men den er go nok:-/

Som om netkortet får for meget spænding eller hva??

Pft

Søren
Avatar billede 220661 Ekspert
07. november 2010 - 09:40 #1
Sidder ikke selv med bærbar, men kan det have noget med stømstyringen at gøre mon?
Den kan indstilles til at åndre på måden computer fungerer på, ved forskellige tilslutnings måder.

I øvrigt bør du kigge på dine gamle spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/vwnet
Er der nogle af dem det er løst med hjælp, så bed hjlæperne om svar så de kan lukkes (hvis de ikke har svaret). Er der ikke kommet løsninger, så læg et svar med en lille kommentar til hvorfor, og accepter dette så tråden lukkes.
Avatar billede vwnet Nybegynder
07. november 2010 - 11:16 #2
Kan godt følge dig, men tror ikke der er en indstilling der hedder:

"Tilsluttet - internet fungerer med meget nedsat hastighed eller slet ikke" ;-)
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
08. november 2010 - 10:42 #3
Hvis ikke det er strømstyring, så må der jo være noget galt med din computer!

Selv om at du mener at der ikke er en indstilling, der hedder ""Tilsluttet - internet fungerer med meget nedsat hastighed eller slet ikke" ;-) " ville jeg nok prøve at se under strømstyring, for der er en indstilling der hedder noget med "indstillinger for trådløst netværk" som er opdelt i hhv. når computeren kører på batteri og 230v
Avatar billede 220661 Ekspert
08. november 2010 - 12:09 #4
#3 Mener jeg nemlig også jeg har hørt om.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. november 2010 - 22:17 #5
Hej Søren

Nu er jeg tilfældigvis ansat hos TDC(Schh det bliver mellem os, ikke:-))

Og ud fra det du beskriver er jeg 95% sikker på at strømforsyningen til din laptop er defekt. Den sender simpelthen højfrekvent støj ud i el-nettet, når du slutter den til.
Med de ADSL hastigheder vi har i dag, så når vi op i samme frekvensområde som 220 volts-nettet. Det vil sige at har man en små-defekt 220 volt komponent, som pga. defekten støjer meget, så vil det få indflydelse på din ADSL(typisk ved hastigheder fra 8-50 Mbit). Men jeg har også set problemet ved lavere hastigheder.

Hvis der skulle være lidt nørd og måske samler i dig, og du ligger inde med en god gammeldags transistor-radio, så har du faktisk mulighed for at tjekke det selv.

Radioen skal kunne indstilles på enten FM, MW eller LW båndet. Den skal stå på MW båndet og ca. omkring 500-550 Khz. Er der en antenne på radioen, så lad den sidde i "holderen", for så tror den at den er retningsbestemt. Hold så radioen så antennen peger væk fra dig, og gå rundt med radioen. Når du nærmer dig strømforsyningen til din laptop, og radioen støjer ca. på samme niveau som en Apache helikopter(som ikke flyver i slince-mode), så er du slet ikke i tvivl.....så er din strømforsyning defekt.

For at dobbelttjekke kan du jo prøve med en fast LAN kabling fra router til pc, og så sætte din strømforsyning til. Mit gæt er, at selv med LAN kabling vil du meget langsom trafik mod internettet. Men klart, det kan også være at strømforsyningen "kun" generer dit WiFi, da det er omkring 2,4 Ghz det kører på og jo er en gratis standard. Men jeg tror det ikke.

/Ulrik