Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en hjemmeside med Notepad

hejsa jeg vil gerne have en hjemmeside men kan ikke finde ud af det vil gerne have det i html. please kom med nogle svar
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:40 #1
altså jonas du kan jo oprette et tekst dokument i notepad og så skriver du dette her
du kan redigere lidt på det sådan det bliver sejere og du kan gå ind på newbie.dk og få flere tips så kopier dette her under
*****************************************************************
<html>
<head>
  <title> ballo.dk </title>
</head>
<body>
  <body bgcolor="red">
  <p><font color="black">velkommen til -ballo- dette bliver vores egen hjemmeside som profesionel om 4 måneder
  <p><frond color="black"> gå ind på ballo's hjemmeside
</body>
</html>
*****************************************************************
du kan redigere det oppe i titel men bare sørg for at gemme dokumentet som .html fil så skal det nok virke
Avatar billede HJAELPEN Nybegynder
06. november 2010 - 22:43 #2
YouKeyBord said it all..
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:47 #3
Ikke en fantastisk guide, men dog et startsted:
http://www.html.dk/tutorials/html/introduktion.asp
Læser du den hele igennem, har du i en forståelse for det basale, og kan lave dig en simpel hjemmeside.
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2010 - 22:49 #4
1) uden en DOCTYPE giver det stort set ingen mening at lave HTML og skal man endelig lave HTML vil det givne eksempel på ingen måde kunne valideres

2) 2 komplet nye brugere oprettet samtidig og så begge i denne type spørgsmål - det ligner misbrug i form af dobbeltoprettet bruger??
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:49 #5
newbie.dk er faktisk en god hjemmeside der er masser af html som jeg kan bruge
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:51 #6
Tak kimsey0 den side var også god... så ville også gerne give dig point men det kan jeg ikke mere tror jeg???
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:53 #7
Nej, du er kommet til at give dem alle sammen til YouKeyBord. Er han en gentlemand, laver han et nyt spørgsmål og ryster lidt af til mig. Hvis ikke, jah, så skidt pyt :)
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 22:57 #8
det var fordi jeg ikke kunne gøre sådan han kun fik 40 point når jeg ville slette point så gik den bare til bage så det var lidt mærkelig så kom jeg til at give 200 point :I
Avatar billede webweaver Praktikant
06. november 2010 - 23:56 #9
Det kan du ikke før der er lagt mere end 1 svar.

Men som nævnt vil jeg råde dig til at kigge på html.dk og deres HTML tutorial og CSS tutorial i anden omgang. De er skam udemærket for nye folk. Det som der er postet i #1 er ikke meget værd, da der er mangler og det er forældet!

Desuden tror jeg at keysersoze er inde på noget i sit punkt 2 ;-)