Avatar billede nothin Nybegynder
06. november 2010 - 16:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

portforward...

hej, jeg har længe prøvet at åbne en port i mit internet, til forskellige spil, men har givet tabt hver gang.

internet opsætningen er:ISDN Ntab boks - Siemens speedstream 4100 modem - intermate trustgate5 - switch - computer.

jeg har prøvet flere gange på portforward.com men kan ikke komme til at åbne en port.

hvis der er nogen der kan løse problemet, ville det være dejligt.
Avatar billede zagger Juniormester
06. november 2010 - 20:27 #1
Der er ingen tvivl om at porten skal åbnes i din router. Men din router, intermate trustgate, er ikke nem at finde nogle informationer om.

Men ifølge denne tråd, http://www.eksperten.dk/spm/647089, skulle det kunne lade sig gøre.

Kan du ikke finde port forwarding nogle steder når du logger ind på din router?
Avatar billede nothin Nybegynder
06. november 2010 - 23:26 #2
næh, for problemet er netop,at jeg ikke kan komme ind i routeren...
Avatar billede zagger Juniormester
07. november 2010 - 10:51 #3
Okay. Det nævnte du jo ingen steder. Så vil jeg mene at du har 2 valg.

Find noget dokumentation på routeren hvor du kan se hvilke loginoplysninger du skal bruge.

Eller køb en ny router som der ikke er udgået.

Mht loginoplysninger så er adressen ofte 192.168.0.1, 192.168.1.1 eller 192.168.2.1. Og login er som regel admin og password er enten tomt eller 1234. Det kræver selvfølgelig at disse ikke er blevet ændret. Men de kan nulstilles ved at resette routeren.

Det er mit bedste bud.
Avatar billede checksix Nybegynder
11. marts 2011 - 11:29 #4
jeg er trustgate certificeret jeg kan hjælpe dig med at komme på din router
Avatar billede nothin Nybegynder
13. maj 2011 - 09:24 #5
Jeg lukker her.
Det har vist sig at være en svære opgave end jeg gider.