Avatar billede mt79 Nybegynder
05. november 2010 - 22:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 fryser ved opstart

Jeg er i gang med at re-installere en PC som tidligere har kørt Windows 7. Den ville efter en mislykket Office 2010 installation pludselig ikke starte (kun i fejlsikret tilstand). Nu forsøger jeg så at installere Windows 7 igen - men selv om jeg har valgt en helt ny-installation, så fryser maskinen (stadig) ved opstart. Når den kommer til de fire flyvende stjerner der bliver til det fire-farvede windows logo går den helt i stå - og det gentager sig hver gang. Jeg har forsøgt at formattere disken, men uden held og ved ikke hvordan jeg kommer videre?
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. november 2010 - 22:42 #1
Prøv forneden under instal ikonet er der en mulighed for at formatere disken der står værktøjer eller noget lignende har ikke skrevet det op men det er den næst sidste til højre.
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. november 2010 - 22:54 #2
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. november 2010 - 22:57 #3
ellers kunne det tyde på ram problemer prøv 1 ramblog af gangen.
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 07:59 #4
boot op på dvd og gør følgende sådan her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

når du kommer til følgende vælger du at slå den ned på avanceret og fjerne partition c og oprette en ny på sammme størelse i et huk og så bare videre som normalt

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2010 - 09:25 #5
"treatmenice" Hvad tror du der sker når han følger min vejledning?
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 10:00 #6
hvor står der avanceret i din vejledning
han kan jo ikke gætte sig til det hvis han ikke ved det

man skal skrive det udførligt da alle ikke er på dit eller mit stade - hvis jeg glemmer et eller andet er det jo ret dejligt hvis andre skriver det.
det er derfor alle kan deltage

desværre er helgec side lukket men så er der jo den jeg viser i link - sværere er det ikke
Avatar billede mt79 Nybegynder
06. november 2010 - 10:08 #7
Hmm...tak for gode råd. Desværre kommer jeg ikke længere til til "starting windows" med den grønne bar løbende nedenunder - herefter fryser den med SORT SKÆRM, og så er det jo ikke nemt at komme videre. Må konstatere at der nok er et HW problem :( Damn......
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2010 - 10:26 #8
gå i bios og slå harddisken fra og prøv så
du slår den til under en genstart eller efter install

m.v.h
Avatar billede mt79 Nybegynder
14. november 2010 - 10:25 #9
Det var på en imac, så jeg kunne ikke komme ind i "BIOS" :) - anyway jeg prøvede med en anden Windows 7 version og pludselig installerede den som en drøm :)

Problem løst.
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2010 - 11:23 #10
er det så løst - lægger et svar men hvis det ikke er mit du vil bruge så ser du bort fra det