Avatar billede TocOne Nybegynder
05. november 2010 - 18:00 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Underlig computer problem ! HJÆLP !

Hejsa

Nu har jeg efterhånden knoklet med samme problem i langggggg tid. På faktisk hver eneste computer og installation jeg har haft.

Hver dag er jeg nødt til at køre en scanner, lige nu ad-aware, for at få computeren til at køre optimalt.

Flg. ting sker hver dag når computeren har kørt et stykke tid.

1) Volumen på systemet skrues automatisk helt ned og kan ikke skrues op.
2) I total commander, vil den markede mappe/fil hele tiden vælges at blive slettet.
3) I word, notepad, outlook, bliver alt tekst markeret og muligheden for at rediger tekst er der ikke.?

Blot nogen af de mærkelige ting jeg døjer med.

Når så jeg køre Ad-Aware, så fjerner den omkring 20-30 cookies, og så virker der hele igen. Men dagen efter SAMME problem. Hver dag.

Nogen der kan hjælpe med den?

På forhånd tak.

TocOne
Avatar billede webweaver Praktikant
05. november 2010 - 18:26 #1
Du har vidst fået noget snavs på computeren.
Det bliver bare genskabt ved en genstart.
Ad-Aware rækker ikke langt.

Prøv CrapCleaner og bagefter Malwarebytes' Anti-Malware.
Begge kan bruges gratis.

Der er flere forskellige programmer som er værd at køre igennem.
Hvis du ikke kan få det væk med de 2 programmer, så gå ind og opret en tråd på spywarefri.dk. Så skal de nok fortælle dig, hvad du præcist skal gøre. Så kigger de nogle logs igennem og beder dig om at køre lidt andre programmer også.
05. november 2010 - 19:15 #2
Velkommen til E. ...

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede TocOne Nybegynder
05. november 2010 - 19:26 #3
Hejsa

Det er under Win7 lige nu, men har også prob. på mit XP system.

Har nu prøvet at køre CrapCleaner, sikke meget guf den kunne finde :) Så nu prøver jeg lige at vente til imorgen med at gøre mere, for at se om der er sket ændringer.

Så tager vi begge jeres løsninger lidt efter lidt.

Tusind tak. Fantastisk med MEGa hurtig hjælp engang imellem. Tak. !!!

God weekend.

TocOne
Avatar billede TocOne Nybegynder
07. november 2010 - 09:23 #4
Hej karise_larry

Her er en log af flg. programmer:
Håber du kan se noget ud af alt det VOLAPYK :) :)

På forhånd tak for hjælpen.

TocOne

Malwarebytes Anti-Malware:
==================================
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 5065

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2010-11-07 (08-58-57).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|E:\|)
Objekter skannet: 500545
Tid gået: 1 time(e), 42 minut(ter), 18 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 1
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 4

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Handle (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\iexplor520.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Iexplor701.exe (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{35DC3473-A719-4d14-B7C1-FD326CA84A0C}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Windows\Tasks\{66BA574B-1E11-49b8-909C-8CC9E0E8E015}.job (Trojan.Downloader) -> Quarantined and deleted successfully.

HiJackThis
========================
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 09:03:04, on 07-11-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16671)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared files\brs.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Windows\WindowsMobile\wmdc.exe
C:\Program Files\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\ASUS\EPU-4 Engine\FourEngine.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\system32\conhost.exe
C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWTray.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\OUTLOOK.EXE
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\SCServer\SCServer.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\smart web printing\hpswp_clipbook.exe
C:\Windows\system32\Macromed\Flash\FlashUtil10k_ActiveX.exe
C:\Program Files\totalcmd\TOTALCMD.EXE
D:\Programmer\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Bing Bar BHO - {d2ce3e00-f94a-4740-988e-03dc2f38c34f} - C:\Program Files\MSN Toolbar\Platform\6.3.2322.0\npwinext.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O3 - Toolbar: @C:\Program Files\MSN Toolbar\Platform\6.3.2322.0\npwinext.dll,-100 - {8dcb7100-df86-4384-8842-8fa844297b3f} - C:\Program Files\MSN Toolbar\Platform\6.3.2322.0\npwinext.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.0"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] C:\Program Files\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerProducer\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerProducer" update "Software\CyberLink\PowerProducer\5.0"
O4 - HKLM\..\Run: [LGODDFU] "C:\Program Files\lg_fwupdate\fwupdate.exe" blrun
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Blu-ray Disc Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Blu-ray Disc Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile Device Center] %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Photo Downloader] "C:\Program Files\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl8] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerDirector\8.0"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe" /systray /nologon
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Startup: Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE
O4 - Global Startup: Event Planner Reminder 2009.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvlsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgpp.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Avira AntiVir Scheduler (AntiVirSchedulerService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\sched.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir Desktop\avguard.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: AVG9IDSAgent (AVGIDSAgent) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: Emma Device Management (EmmaDevMgmtSvc) - Sony Ericsson Mobile Communications - C:\Program Files\Common Files\Sony Ericsson\Emma Core\Services\EmmaDeviceMgmt.exe
O23 - Service: Emma Update Management (EmmaUpdMgmtSvc) - Sony Ericsson Mobile Communications - C:\Program Files\Common Files\Sony Ericsson\Emma Core\Services\EmmaUpdateMgmt.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcIp.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Sony Ericsson OMSI download service (OMSI download service) - Unknown owner - C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SupServ.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Protexis Licensing V2 (PSI_SVC_2) - Protexis Inc. - c:\Program Files\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: SureThing Labelflash service - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

--
End of file - 14513 bytes
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 10:32 #5
Som det kan ses, fandt Malwarebytes Anti-Malware 5 problemer.
1 registreringsnøgle og 4 inficerede filer. Alle er blevet sat i karantæne og slettet med success. Så det er jo godt. Du har haft besøg af nogle trojanske heste.

Hvordan kører computeren nu? :)
07. november 2010 - 10:40 #6
Under alle omstændigheder så følgende kommentar ->

---

MalwareBytes fik nappet noget 'snavs' !
Fint...

---

Download og instalér ->
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html (FREE versionen) skal bruges senere...

Download og instalér -> (FRAklik evt. GoogleToolbar ell. lign!)
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763  skal bruges senere...

---

Du kører tilsyneladende både med
* AVG9
* Avira AntiVir
* Microsoft Security Essentials

Ikke sundt!!!

---

Afinstall
* AVG9
* Avira AntiVir
* Ad-Aware
* Nero BackItUp  (Hvis den er der?)
* Bing Bar (Hvis den er der?)
med RevoUninstaller

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->
[LanguageShortcut]
[UpdatePPShortCut]
[LGODDFU]
[UpdatePSTShortCut]
[GrooveMonitor]
[Corel Photo Downloader]
[HP Software Update]
[RemoteControl8]
[PDVD8LanguageShortcut]
[UpdatePDRShortCut]
[QuickTime Task]
[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[msnmsgr] (Eller bruger du Messenger hele tiden ?)
Screen Clipper and Launcher til OneNote 2007.lnk

---

Ta' oprydning med CCleaner
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

---

En frisk log fra HiJackThis derefter...
Avatar billede f-arn Guru
07. november 2010 - 13:52 #7
@TocOne
Hvis det var mig der havde dit problem, ville jeg lytte mest til karise_larry. Han har mest erfaring.
Avatar billede TocOne Nybegynder
08. november 2010 - 18:33 #8
Hejsa Karise_larry

Efter at have slettet det du sagde sidst er der dette tilbage i
HiJackThis

Hilsen
TocOne
_______________________________

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:31:09, on 08-11-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16671)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskhost.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\ASUS\EPU-4 Engine\FourEngine.exe
C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe
C:\Program Files\CyberLink\Shared files\brs.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Windows\WindowsMobile\wmdc.exe
C:\Program Files\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe
C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe
C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe
C:\Program Files\Creative Home\Hallmark Card Studio 2009 Deluxe\Planner\PLNRnote.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqgpc01.exe
C:\Program Files\totalcmd\TOTALCMD.EXE
D:\Programmer\HiJackThis\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
O2 - BHO: HP Print Enhancer - {0347C33E-8762-4905-BF09-768834316C61} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_printenhancer.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Search Helper - {6EBF7485-159F-4bff-A14F-B9E3AAC4465B} - C:\Program Files\Microsoft\Search Enhancement Pack\Search Helper\SEPsearchhelperie.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll
O2 - BHO: Windows Live ID Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: HP Smart BHO Class - {FFFFFFFF-CF4E-4F2B-BDC2-0E72E116A856} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateLBPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\LabelPrint" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\LabelPrint\2.0"
O4 - HKLM\..\Run: [CLMLServer] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdateP2GoShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Power2Go" UpdateWithCreateOnce "SOFTWARE\CyberLink\Power2Go\6.0"
O4 - HKLM\..\Run: [BDRegion] C:\Program Files\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePPShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerProducer\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerProducer" update "Software\CyberLink\PowerProducer\5.0"
O4 - HKLM\..\Run: [LGODDFU] "C:\Program Files\lg_fwupdate\fwupdate.exe" blrun
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePSTShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\Blu-ray Disc Suite\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\Blu-ray Disc Suite" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerStarter"
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Mobile Device Center] %windir%\WindowsMobile\wmdc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Corel Photo Downloader] "C:\Program Files\Common Files\Corel\Corel PhotoDownloader\Corel Photo Downloader.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl8] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PDVD8LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [UpdatePDRShortCut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files\CyberLink\PowerDirector" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\PowerDirector\8.0"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [MSSE] "C:\Program Files\Microsoft Security Essentials\msseces.exe" -hide -runkey
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Program Files\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [LightScribe Control Panel] C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LightScribeControlPanel.exe -hidden
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe" /systray /nologon
O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVDtray.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETWORK SERVICE')
O4 - Global Startup: Event Planner Reminder 2009.lnk = ?
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-222 - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll,-223 - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Windows\WindowsMobile\INetRepl.dll
O9 - Extra button: PokerStars - {3AD14F0C-ED16-4e43-B6D8-661B03F6A1EF} - C:\Program Files\PokerStars\PokerStarsUpdate.exe
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Vis eller skjul HP Smart Web Printing - {DDE87865-83C5-48c4-8357-2F5B1AA84522} - C:\Program Files\HP\Digital Imaging\Smart Web Printing\hpswp_BHO.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvlsp.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O23 - Service: Emma Device Management (EmmaDevMgmtSvc) - Sony Ericsson Mobile Communications - C:\Program Files\Common Files\Sony Ericsson\Emma Core\Services\EmmaDeviceMgmt.exe
O23 - Service: Emma Update Management (EmmaUpdMgmtSvc) - Sony Ericsson Mobile Communications - C:\Program Files\Common Files\Sony Ericsson\Emma Core\Services\EmmaUpdateMgmt.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - Unknown owner - C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin32\nSvcIp.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe
O23 - Service: Sony Ericsson OMSI download service (OMSI download service) - Unknown owner - C:\Program Files\Sony Ericsson\Sony Ericsson PC Suite\SupServ.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\Windows\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Protexis Licensing V2 (PSI_SVC_2) - Protexis Inc. - c:\Program Files\Common Files\Protexis\License Service\PsiService_2.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: SureThing Labelflash service - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe

--
End of file - 12362 bytes
Avatar billede TocOne Nybegynder
08. november 2010 - 20:24 #9
Hej Igen

Lige for at høre.
Nu har jeg jo slettet AVG9.0 som du sagde.
Kan Du/I anbefale et andet virus program istedet for ?

Hilsen
TocOne
Avatar billede f-arn Guru
08. november 2010 - 20:32 #10
Hvis det skal være gratis kan du prøve denne "Pakke"
http://www.spywarefri.dk/artikel/gratis-sikkerhedspakke-der-virker-170910/
Avatar billede TocOne Nybegynder
08. november 2010 - 20:39 #11
Det behøver det nu ikke :)

Men kigger da lige på det.

Tak

TocOne
Avatar billede webweaver Praktikant
08. november 2010 - 20:48 #12
Kaspersky Internet Security. Det er hvad du bør bruge.
Det er ikke gratis, men det er et rigtig godt program for din computer.
Avatar billede webweaver Praktikant
08. november 2010 - 20:49 #13
Kan lige nævne, at det også kan findes inde på www.spywarefri.dk, hvor der kan læses om det og det kan købes.
08. november 2010 - 22:44 #14
Bliv du bare ved MSE

---

CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->

[RemoteControl]
[LanguageShortcut]
[UpdatePPShortCut]
[LGODDFU]
[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]

---

Oprydning med CCleaner...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede TocOne Nybegynder
09. november 2010 - 13:23 #15
Hejsa Karise_larry

Prøver da lige at blive ved MSE et stykke tid :)

Mht. CCleaner

Jeg kan ikke slette de elementer du omtaler. Nå jeg har været inde og slette dem, og trykker luk og tager en oprydning. Når jeg så Genstarter CCleaner igen, så er de der allesammen igen ???????

Nogen idé ???

Hvordan PC'en køre, Hvis du gider at holde lidt øje med denne tråd, så skriver jeg lige ind om et par dage. Er det OK?
Håber skisme det virker !!

Mange tak for hjælpen.

Hilsen
TocOne
09. november 2010 - 18:37 #16
... det kan være at du skal bruge trixet med
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

...
Avatar billede TocOne Nybegynder
20. november 2010 - 07:38 #17
Hejsa

Pc'en kører da en anelse bedre nu, men de problemer jeg beskrev fra starten af dukker til tider stadigvæk op.
Når jeg så har kørt CCleaner, så forsvinder de i en tid!!!

Men som sagt, den kører da lidt bedre!

Mvh.
TocOne
20. november 2010 - 09:45 #18
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede TocOne Nybegynder
13. december 2010 - 19:04 #19
Hejsa karise_larry

Du har godt nok været til stor hjælp.
Har fulgt dine forslag, men min "dumme" computer bliver ved og ved og ved....

For tiden kan jeg kun skrive et ord af gangen i feks. word, så går den ind og markere hele min tekst. Så trykker jeg ESC og kan så skrive et ord/et par bogstaver, og så markerer den hele teksten igen. Sådan bliver den ved og ved.....

En anden ting som bliver ved er feks. at på internettet så vil den ikke markere en tekst for at feks. kopiere tekst. Den låser bare helt fast.

Ved ski ikke hvad jeg efterhånden skal gøre? En ominstallering tror jeg ikke engang vil virke, da jeg før har haft problemet på en helt anden computer???

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..

Hilsen
TocOne

Kan simpelthen ikke
14. december 2010 - 00:12 #20
... hvis det er en stationær, så ET ANDET TASTATUR!!!
Avatar billede TocOne Nybegynder
14. december 2010 - 06:18 #21
Hejsa karise_larry

Ja, hvorfor ikke. Det må jeg da lige prøve.

Kan dog bare ikke forstå at det kan være tastaturet, da jeg før i tiden havde Ad-Aware installeret, hjalp det på problemet når programmet blev kørt igennem. Men problemet kom jo igen og igen og igen.

Men prøver da lige :)

TocOne
Avatar billede TocOne Nybegynder
16. december 2010 - 21:04 #22
Hejsa Karise_larry

Har nu arbejdet med et nyt tastatur siden d. 14/12 hvor du skrev med STORE bogstaver "ET ANDET TASTATUR"  :) :)

Jeg bøjer mig i støvet og siger med stor beundring
TUSIND MANGE TAK FOR HJÆLPEN.......

Har ikke oplevet nogen som helst problemer siden.

Fatter det dog stadigvæk ikke, men hvor er det bare fantastisk
endelig at få løst det dumme problem.

ENDNU ENGANG --> TAKKKKKKKKKK!!!!!!!  :)

Glædelig jul

Hilsen
TocOne
16. december 2010 - 21:17 #23