Avatar billede Brogaard-Larsen Nybegynder
05. november 2010 - 13:08 Der er 3 kommentarer

VMWare & genaktivering af windows licens

Hej
Jeg har lavet et VMWare image af min pc. Når jeg prøver at starte denne VMWare op, så kommer den med, at jeg skal genaktiver min windows licens. Den pc jeg har lavet et VMWare image fra har en Windows OEM licens og den ved jeg godt følger pcén og kun den. Derfor har jeg købt en Windows XP pro Volume licens Key, og hvade håbet at jeg kunne genaktiver min VMWare med den, men det lykkes ikke :-(.
Jeg har snakket med Microsoft, og de siger at hvis man har en pc med en OEM licens, kan man ikke aktiver den med en XP pro licens, med mindre jeg geninstaller min pc igen. :-( Og det var ikke det der var min tanke med det.
Nogle gode forslag til, hvad man kan gøre? (Jeg får slet ikke startet mit VMWare image op, så lagt kan jeg slet ikke komme.)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
05. november 2010 - 13:17 #1
Når du installerer windows installerer du en specifik version, som kræver en specifik type nøgle. Så du må desværre nok ty til at geninstallere windows.

Men hvorfor åbner du ikke bare en ny virtuel maskine og installer i denne, og så tager det image?
Avatar billede Brogaard-Larsen Nybegynder
05. november 2010 - 13:22 #2
Hvorfor jeg ikke gør det.?
Jeg har rigtigt meget liggende på pcén, som ikke lige er til at sætte op igen.(Ved godt intet er umuligt). Og så jeg havde hørt om denne løsning med image, og det lød bare rigtigt godt. (Men lidt for godt, til at være sandt åbent bart, hvis man har en OEM licens)
Avatar billede Poko1 Ekspert
05. november 2010 - 13:28 #3
Sæt XP pro i og boot op på den spring første rep mulighed over og når du kommer til hvor du kan instalere og der er mulighed for reparation så kør den så beholder du dine programmer og aktiverer nøglen.
http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx
tryk repair.