Avatar billede Bregenov Juniormester
05. november 2010 - 11:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mediecenter - USB extender?

Hej!

Jeg er i gang med at opsætte en hjemmelavet mediecenter løsning.

Jeg har en pc i stuen som er koblet på tv og forstærker.

Nu vil jeg så koble en touchskærm på som skal være i mit køkken.

Jeg har købt et VGA kabel og trukket, og det virker fint, problemet er nu, at jeg skal forlænge et USB kabel til styringen af touchskærmen.

Jeg har forsøgt med en USB / netværkskabelløsning som IKKE virker.

Det er ca. 30 meter USB kablet skal trækkes!

Skærmen er en Samsung Syncmaster LD220Z.

Kan det laves?

Ser frem til en masse gode bud :-)

OS: WIN 7.

Kenneth Bregenov
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2010 - 12:05 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2010 - 12:09 #2
da du prøvede med dit netværkskabel, så var det vel et SKÆRMET cat5-kabel?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. november 2010 - 12:52 #4
det kabel er optimalt - så det burde have virket. Har du prøvet at trække det, så det ikke ligger parallelt med el-ledninger - eller i givet fald mindst 20-30 cm fra (fx for test - bare lagt løst på gulvet). Hvis det virker, så kan du lægge kablet 'på plads' i områder ad gangen mens du tester forbindelsen - når det på et tidspunkt 'står af', så har du lokaliseret støjkilden (fx køleskabskompressor).
Avatar billede Bregenov Juniormester
05. november 2010 - 12:56 #5
Jeg prøver det kabel du foreslår og så ser vi om det virker!
Avatar billede Bregenov Juniormester
05. november 2010 - 13:13 #6
Jeg købte denne extender

http://www.av-cables.dk/computer_kabler/usb_kabel/usb_extender/high_quality_usb_extender_op_til_50_m_1296_da.html

Og brugte et skærmet Cat5 kabel.

Det virker fint til styre en mus og tastatur, men vil IKKE virke til styringen af touchskærmen ?
Avatar billede Bregenov Juniormester
05. november 2010 - 13:13 #7
Ved ikke om det er fordi mus osv. kan køre med 1.1 og touchskærmen skal være 2.0 måske ?
Avatar billede Bregenov Juniormester
06. november 2010 - 07:06 #8
Købte en ny udgave af Cat5 kabel extenderen! - Det virkede!
Avatar billede Bregenov Juniormester
06. november 2010 - 07:08 #9
hmm forstår ikke helt det her point system... Men det kommer nok! - ville jo give point til dig claes57....
Avatar billede claes57 Ekspert
06. november 2010 - 09:26 #10
jeg har ikke lagt et svar, så du kunne kun acceptere dig selv.
Der kan have været en fejl/mangel i skærmning/stel-forbindelse på den første extender.