Avatar billede Stypinsky Nybegynder
05. november 2010 - 01:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En af jer kloge hoveder må kunne svare mig! Jeg er helt ny mht. hjemmeside design.

Jeg har fået en ide til en internetside. Problemet er at jeg ikke ved noget om hvordan man skriver koder og så videre. Men jeg har lavet et supercool design i open office draw.

Mit Spørgsmål er: Kan jeg bruge mit design fra open office draw til hjemmesiden? Hvis ja, hvor meget ville det så koste at få en professionel til at oprette siden og kopiere mine ca. 100 sider.
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. november 2010 - 01:54 #1
Det kan du sikkert godt få nogen til. Måske kan du finde en programmør her på eksperten.dk, men ellers har amino.dk en service til at finde freelancere.

Du skal gemme dit hjemmeside design som en billedfil, der kan åbnes af programmøren. Så skærer han det ud og sætter det op.

Teksten skal du give ham for sig, så han kan opsætte det rigtigt.'

Hvad er det for en hjemmeside? Hvis du vil have noget feedback på dit design, så kan du jo vise os det.
Avatar billede Stypinsky Nybegynder
05. november 2010 - 02:28 #2
Mange tak. Hvor er et cool at der sidder mennesker derude der gider at hjælpe en :)

Jeg kan desværre ikke lægge designet ud på nettet, da det indeholder hele min idé, som er ny.

Men jeg får helt sikkert brug for nogle fagkyndige senere i forløbet.

Jeg har foreløbig budgetteret 20.000 kr. til udvikling af softweren. Kan man få lavet en stor side for det? (min. 5000 brugere)
Avatar billede Stypinsky Nybegynder
05. november 2010 - 02:37 #3
Mange tak for svaret. hvor er det cool at der sidder folk derude der gider hjælpe en nybegynder :)

Jeg kan ikke lægge designet ud, da det indeholder hele min idé.

Jeg har foreløbig budgetteret 20.000 kr. til softwere udvikling. Kan jeg få en side for det? (siden skal kunne håndtere min. 5000 brugere)
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. november 2010 - 03:25 #4
Hej igen,

Tja, det kommer jo lidt an på hvad det er for en hjemmeside. Skal der programmeres nogle forskellige funktioner? Med så mange brugere kan jeg regne ud, at det ikke blot er information der skal gives. Jeg er selv grafiker, så det er ikke programmeringen jeg har mest forstand på :-)

Hvad erfaring har du med webdesign? Når du vil designe sådan en stor hjemmeside er det nok meget godt at få en vurdering fra et par webdesignere. Ud over selve designet bør søgeoptimeringen og endnu vigtigere brugervenligheden være i orden.
Avatar billede Stypinsky Nybegynder
05. november 2010 - 04:22 #5
Du har ret, jeg skal have den kigget igennem. Men det tror jeg at jeg vil vente med til alt er helt færdig (det varer ikke så længe)

Der vil være mange funktioner. bl.a en profil med billede, chatfunktion, indbakke, log ind, butik, søgefunktion osv.

Jeg har ingen erfaring med webdesign, andet end de ca. 100 sider jeg har lavet i open office draw, men jeg har altid tegnet meget, så jeg har sans for det æstetiske. I mit design er har jeg hele tiden opbygget det, så det er funktionelt, overskueligt og simpelt. Det med søgeoptimering havde jeg ikke overvejet.

Men det er så fedt at sidde og designe, jeg er blevet helt opslugt af det.
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2010 - 08:29 #6
Hej Stypinsky

tino_bh har ret i hans udsagn om at det kan være en rigtig god idé  at få en designer ind over til at se hvad er det du har lavet og hvis du ikke selv har dens tore erfaring med hjemmeside om det så kan laves og overholde alle standarder, samt vil være brugervenligt og funktionelt.

Samtidig er det også en god idé at få en programmør ind over, både til at programmere sitet som du skal ahve lavet, men også for at se hvad der præcis skal laves/programmeres af funktionalitet og "moduler" hvis man kan kalde det det.

Jeg har set tinocoders arbejde og han kan sagtens hjælpe dig med det designmæssige og brugervenligheden.
Jeg selv er sådan lidt halv af hver designer & koder, så jeg kan også give et nap med på den del hvis du skulle ønske det.