Avatar billede dulfi Nybegynder
03. november 2010 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med tastatur

Kære eksperter
Tastaturet på min bærbare Dell Inspiron er efter jeg har bootet og geninstaleret windows xp begyndt at drille mig. Problemet er, at langt de fleste taster ikke længere virker, nogen slet ikke, nogen en gang imellem og e'et laver Eueo tegnet istedet for et noermalt e. 2 tallet laver @ og 4 tallet laver $tegn. Pile tasterne virker heller ikke, hvorfor jeg ikke kan boote, da jeg skal trykke pil ned for at boote fra cd. Nogen ideer om hvad der er galt og hvordan problemet kan løses?

PS Har prøvet at tilslutte et andet tastatur, men de samme problemer er der stadigt.

Mange hilsner
Dulfi
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2010 - 13:51 #1
du har en forkert keyboardopsætning i windows.
Du skal via kontrolpanel/internationale og sproglige indstillinger - fanebladet sprog - klik på Detaljer, og sæt standardsprog til dansk, og under installerede tjenester skal der være
DA Dansk
.  Tastatur
.      Dansk
og ikke andre - tilføj evt dansk, og fjern de andre (de kan evt først fjernes efter genstart med dansk opsætning.
Avatar billede dulfi Nybegynder
03. november 2010 - 15:50 #2
Tak for et hurtigt svar. Desværre løser svaret ikke problemet, som stadig er der efter jeg har gjort præcis som du skriver. Indstillingen var dog allerede dansk.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2010 - 16:37 #3
den er defekt - og du kan nok næppe komme i bios og sætte den til default-indstillinger.
Den skal en tur til Dell...
Avatar billede dulfi Nybegynder
03. november 2010 - 18:37 #4
OK, og tak. Kom med et svar for point.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. november 2010 - 19:16 #5
bare læg et svar selv - det er dig, der får udgiften hos dell...
Avatar billede dulfi Nybegynder
03. november 2010 - 19:23 #6
OK, tak alligevel