Avatar billede maggie Nybegynder
02. november 2010 - 22:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Terminalserver

Hej alle
Jeg har en stationær PC med Win XP pro installeret, som jeg gerne vil fjernstyre.

Er det muligt at få den til at opføre sig som en terminalserver, og så logge på fjernskrivebord??

Jeg vil gøre det fra en Vista home maskine

(har prøvet at anmode om fjernsupport via Messenger, men det lykkedes ikke at få oprettet forbindelse. Vil også hellere på den anden mde, hvis det kan lade sig gøre)

Mvh

Maggie
Avatar billede kgkg Nybegynder
02. november 2010 - 22:44 #1
Du kan logge på den med Forbindelse til Fjernskrivebord

Du kan starte med at kigge på denne vejledning her:

http://www.microsoft.com/windowsxp/using/mobility/getstarted/remoteintro.mspx
Avatar billede maggie Nybegynder
03. november 2010 - 00:33 #2
Jeg kan godt få det til at virke fra min XP home PC, men ikke min Vista home. De skulle begge være i samme arbejdsgruppe

/Maggie
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2010 - 09:58 #3
I stedet for bare at klikke på "Forbindelse til Fjernskrivebord", kan du højreklikke og vælge "Kør som administrator". Så skulle det gerne virke...
Avatar billede kgkg Nybegynder
03. november 2010 - 16:58 #4
Du skriver: Jeg har en stationær PC med Win XP pro installeret, som jeg gerne vil fjernstyre.

Du skriver ikke noget om Vista. Se artiklen her ang. Vista.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/Connect-to-another-computer-using-Remote-Desktop-Connection

Specielt noten:

Notes
•You cannot use Remote Desktop Connection to connect to computers running Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic, Windows Vista Home Basic N, or Windows Vista Home Premium. You can, however, connect from those editions of Windows Vista to computers running other versions of Windows.

•You cannot use Remote Desktop Connection to connect to computers running Windows XP Home Edition.

Du kan evt. kigge på TeamViewer som er et gratis fjern- og support program. Du finder det her:

http://www.teamviewer.com/da/index.aspx
Avatar billede maggie Nybegynder
03. november 2010 - 22:18 #5
Skriver jeg ikke noget om at gøre det fra en Vista maskine??

Så prøv lige at læse mit indlæg igen

/Maggie
Avatar billede maggie Nybegynder
17. november 2010 - 23:02 #6
lukker spærgsmål