Avatar billede GitteK Nybegynder
31. oktober 2010 - 20:54 Der er 8 kommentarer

Indstilling af skaerm

Jeg har Windows Vista som styresystem. Jeg brugte i gaar programmet VLC til at afspille en film. Bogstaver, filer, iconer paa min skaerm aendrede sig til meget at blive meget store. Hvordan faar jeg den oprindelig indstilling?
jeg har har vaeret inde i controlpanel/settings/adjust sreeen solution -- og har ogsaa faaet det hele til at se mere normalt ud - men det er stadig ikke godt nok - det hele er ligesom presset lidt sammen og teksten en alnelse utydelig og naar jeg abner en vilkaarlig fil kan den ikke ses paa skaermen i sin fulde bredde.
Hvad goer jeg?
31. oktober 2010 - 21:01 #1
Velkommen til E. ...

SYSTEMGENDANNELSE!
(Ikke at forveksle med "Factory Restore" !)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
31. oktober 2010 - 21:31 #2
Det lyder rigtigt, at du er kommet til at ændre på opløsningen.

Du kan slå op i manualen for din skærm, og se hvad dens "native" opløsning er.

For ældre 15" skærme er det 1024x768. Nyere 17-20" skærme kører ved 1280x1024, og har du en 16:9 format skærm (widescreen) kører den typisk.... - ja her er der faktisk et væld af muligheder.

Du kan se en grafisk oversigt, og læse mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution
Avatar billede GitteK Nybegynder
31. oktober 2010 - 21:37 #3
Og hvordan laver jeg systemgendannelse
Avatar billede GitteK Nybegynder
31. oktober 2010 - 22:14 #5
Tak til karise_larry

Nu er alt i den bedste orden.
Tak for hjaelpen
31. oktober 2010 - 22:21 #6
Ping...
(Dette er så et [svar]...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

Du er velkommen en anden gang...
Avatar billede GitteK Nybegynder
02. januar 2011 - 20:32 #7
Jeg har faaet svar
02. januar 2011 - 20:54 #8
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4 ->

Der er et par ting du bør gøre. Det første er at acceptere svaret. Den anden ene er at sige tak for hjælpen til de personer der har hjulpet dig eller prøvet på det.

Det tredje er at fortælle hvordan du fik det løst, og hvilken løsningsmodel der virkede. Grunden er at andre en dag kan få glæde af din løsning, men hvis det ikke fremgår af tråden hvad løsningen var, er der ingen andre der kan bruge det.

Det samme gælder hvis du selv finder svaret. Din (nye) viden kan være guld værd for den næste som oplever et tilsvarende problem