Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 10:47 Der er 27 kommentarer

Computeren fryser, når jeg spiller eller når jeg er på nettet.

Goddag.

Min computer hedder Acer Aspire M7720.
Intel Core i7 CPU  920 @ 2.67GHz.
Min computer frøs i morges, da jeg spillerde Call Of Duty - Multiplayer efter 5 minutter.
Ifølge det program, som jeg bruger til målinger på temperatur, står sådan.
Processor Temperature 97C.
Min computer har været til reparation. Teknikeren fandt hverken fejl på software eller hardware.
Der blev tilføjet en blæser til kabinettet. Det har ikke hjulpet.
Jeg har haft det problem i 4 eller 5 månder.
Skal jeg købe en køler. Ifølge teknikeren er det normalt, at køleren har sådan en temperatur.

M. V. H.
Shanir.
31. oktober 2010 - 11:15 #1
Velkommen til E. ...

Processor Temperature 97C - det er alt for høj temperatur!!!

...det program, som jeg bruger til målinger på temperatur... - hvilket program er der tale om her ?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 11:18 #2
Hvad foreslår du?

En ny køler. Hvadfor en?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 11:24 #3
Det hedder CPUWizard.
31. oktober 2010 - 11:51 #4
Hvis køleren iøvrigt snurrer (virker det som meget VARM luft der kommer fra den ?), så kan det være dårlig kølepasta...
Hvis den har været til rep. og de har haft en del skildt ad kan det jo være at ovenstående med kølepasta ikke er udført ordentligt/korrekt - kan være lidt af en kunst...

---

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 11:53 #5
Programmet hedder PC Wizard 2010. Teknikeren installerede det på min computer.
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 11:56 #6
Har denne køler installeret på en Intel(R)Core(TM)2 Duo CPU og temperaturen holdes lige nu på 37 grader,målt med Everest Ultimate Edition så den kan jeg anbefale, men ved ikke om din sokket understøtter den???

http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-cool/cool-uni/cool-ac-f7p-r2.html
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 12:00 #7
Glemte at fortælle at CPUén er droslet ned til 1037 RPM og køleren er meget støjsvag
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 12:22 #8
Det vil sige, at du ikke anbefaler, at jeg køber en ny køler.
31. oktober 2010 - 12:36 #9
Kølepastaen skal først checkes!!!
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 12:38 #10
kølepastaen købte jeg for en måned siden i computercity. Skal jeg så købe en ny en?
31. oktober 2010 - 13:29 #11
... skal det forståes på den måde at du selv har monteret mm. kølepasta'halløj' ?

http://www.tweakup.dk/article/164/dk/
http://www.tweakup.dk/article/1350/dk/
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2010 - 18:55 #12
Goddag.

Der er kommet kølepasta i igen.
Temperaturen har ikke ændret sig. Den er kommet over 100C, inden jeg kom kølepastaen i. Der, hvor der står over 100C, står der 0 RPM.
31. oktober 2010 - 19:47 #13
PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...

---

Der/må være et problem med kølingen FRA CPU chippen og ud til køleprofilen/blæseren. Andre i denne tråd kan sansynligvis bekræfte det. Og det er tihvertifald ikke sundt for CPU'en !!!

Hvis du føler på fingrene på CPU køleprofilen, virker den så varm eller MEGET varm ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. oktober 2010 - 20:25 #14
Avatar billede 220661 Ekspert
31. oktober 2010 - 20:38 #15
#12 Så kører din blæser jo ikke, hvis der står 0 rpm???
Så er det jo ikke så mærkeligt den bliver for varm.
Er stikket til blæser ikke monteret?
Avatar billede shoresh Nybegynder
31. oktober 2010 - 22:04 #16
jeg har en magen bærbar som din, og den bliver også varme, det du kan gør er at købe en plade fra Fona for 250 kr, så den holder temp. nede på 50. ellers vil den blive for varmet hvis du har den på sengen eller noget andet som blokere blæser. lad den få lov til at træk vejret :P

håber det kan hjælpe dig
Avatar billede KasimA Nybegynder
31. oktober 2010 - 23:04 #17
jeg har næsten samme problem med min .. bliver nød til at åbne dækslet bagpa og køle den af med hårtørrer :) ..

følger med :)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2010 - 12:27 #18
Goddag.

Skal jeg komme kølepasta i både på kølen og cpukøler?
Temperaturene på Core er gået amok.
De ligger mellem 53C og 61C. De er ikke til at styre.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2010 - 19:38 #19
Goddag.

Jeg købte en cpukøler til socket 1366. Skruene for for store til 4 huller i bundkortet. Hvad skal jeg gøre?
Mit bundkort hedder Acer FX58M.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2010 - 00:19 #20
Shanir Jeg Fforstår ikke hvorfor du ikke svarer på det der spørges om ?
#15. (og andre kommentarer i tråden for den sags skyld)
Har du fået kontrol med varmeproblemet?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2010 - 16:19 #21
Goddag

Nej, jeg har ikke fået kontrollen på varmeproblemet.
Der er kommet ny kølepasta i. Det hjalp ikke.
Jeg har købt en ny cpukøler, som jeg får i morgen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2010 - 19:48 #22
Du svarer stadig ikke på det der spørges om?

#15:
#12 Så kører din blæser jo ikke, hvis der står 0 rpm???
Så er det jo ikke så mærkeligt den bliver for varm.
Er stikket til blæser ikke monteret?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. november 2010 - 19:49 #23
Kort og godt: kører blæseren?
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2010 - 20:00 #24
Goddag.

Jeg går ud fra, at den går.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. november 2010 - 06:25 #25
Afmelder overvågning af denne tråd. Man kan simpelthen ikke hjælpe med de tilbagemeldinger der kommer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2010 - 20:20 #26
Går ud fra?
Sidder du bare og gætter?
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2010 - 22:29 #27
Goddag.

Jeg har kigget. Blæseren virker.