Avatar billede grafik-anders Mester
30. oktober 2010 - 14:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg mangler hjælp til Google AdWords?

Ok, - jeg er helt ny i brug af Google AdWords

Jeg har modtaget et brev fra google, som giver mig 650 kr til Google AdWord, hvis jeg bruger den inden 30. september og 500 kr, hvis jeg bruger den inden 30. oktober 2010 - altså i dag.

Jeg har først oprettet min annonce i dag - altså sidste dag, hvor jeg skulle kunne få de 500 kr - men den annonce, som jeg har oprettet, står på 'startside'en som 'suspenderet'? Er det fordi, at jeg er for sent ude?

Derudover undre jeg mig over, at hvis jeg kigger på siden 'Fakturering', så står der, at den kuponkode, som jeg har indtastet, giver mig 690 kr og ikke 500 kr. I kolonnen 'Debiteringer (kr)' står der 0,00. I kolonnen Krediteringer (kr): står der 690,00 kr. I kolonnen Saldo (kr): -690,00 kr.

Hvordan hænger det sammen?
Hvad skal jeg gøre - hvad har jeg gjort galt?

Håber, at I kan hjælpe
Anders
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
30. oktober 2010 - 14:54 #1
-så vidt jeg husker skal du indbetale et mindre beløb, på omkring kr. 50 for at det virker - læs materialet grundigt igennem!
Avatar billede grafik-anders Mester
30. oktober 2010 - 15:52 #2
Tak for dit svar - jeg tror, at den måske virker nu. Måske skulle google bare lige acceptere din annonce.

De første 25 kr i dagligt budget var allerede opbrugt, da jeg nu var inde og tjekke.

Det kunne godt virke som om, at det er lidt svært at få en google annonce til at give noget for vores projekt. Har du et godt bud på relevante søgerod for: www.firstdisplay.com?

Gode råd til nogle indstillinger, som jeg skulle prøve?

Du må også godt sende et svar
Avatar billede madx Nybegynder
30. oktober 2010 - 17:04 #3
Du skal tagge alle ord op, så du kun får visninger på det der er relevant....  [keyword] eller som minimum "keywords"
Hvorfor have et dagsbudget, så lille at du ikke bliver vist hele tiden? Sæt det op, så du bliver vist hele tiden.
Fravælg søgenetværk (=adsense)
Sæt sprog til Dansk, Engelsk
Keyword-temaerne er med galleri, kunst, kunsthåndværk osv. som du skriver på forsiden.
Få sat Google Analytics til og check afvisningsprocenten. Er den for høj, så er ordet mindre relevant
Undgå førstepladsen, men gå efter 2-3. pladsen
Hold øje med Quality Score. Den skal helst være +7.

Derudover er der masser af andre detaljer....
Avatar billede grafik-anders Mester
18. november 2010 - 22:42 #4
Hej igen

Tak for dit svar, men kan jeg lige bede dig forklare mig lidt nærmere, da jeg ikke kender alle dine udtryk. Jeg har også forsøgt at forstå googles egne forklaringer, men når man ikke har rodet med den slags før, er slev det lidt svært.

1)
Er keyords og keyword-temaer det samme?
Hvad betyder det at 'tagge alle ord op'? Hvad er mine ord? Hvad med:
"Design shop"
"Art gallery"
"Architecture"

Hvor indstiller jeg keyword-temaer, hvis det ikke er det samme som keywords?

2)
Du siger, at jeg skal fravælge søgenetværk, det er det samme som displaynetværk? Jeg har fravalgt det. Jeg har til gengæld tilvalgt søgepartnere - skal jeg det?

3)
Jeg vil gerne gå efter andre markeder end Danmark, men det gør jeg vel bare med sprogindstillingerne - ikke? Engelsk, portugisisk etc.?

Geografiske områder og sprog skal vel passe sammen? Altså portugisisk i Brasilien etc.?

2)
Hvad er et rimeligt dagsbudget? Hvad med: 100 kr. pr. dag?

4)
Jeg har valgt computere som eneste enheder. Tror, at det er fornuftigt i forhold til vores site - enig?

5)
Ved budindstilling har jeg valgt: 'Fokuser på klik, automatisk budgivning, ingen CPC-budgrænse'

6)
Hvad er autobud? Lige nu står den til autobud: 12.51 kr. pr. bud. Er det rimeligt - meget/lidt? Skal jeg gøre noget her?

7)
Hvad afgør prisen på et klik?

8)
Hvis den siger, at min søgerelevans er dårlig, skal jeg så vælge nogle andre ord? Hvad skal jeg vælge dem efter?

Håber, at du kan hjælpe mig lidt mere og undskyld mine måske lidt uvidende spørgsmål.

Mvh.
Anders
Avatar billede madx Nybegynder
24. november 2010 - 08:48 #5
Det var godt nok mange spørgsmål... ;-) Det bliver kortere svar...

1)
Er keyords og keyword-temaer det samme?
Temaet er fællesnævneren, et meget karikeret eksempel: fly, bil, bus, tog, cykel. Tema er transportmidler eller persontransport.

Hvad betyder det at 'tagge alle ord op'?
At du anvender Eksakte søgeord i stedet for fleksibel søgning

Hvad er mine ord?
Det kræver en søgeordsresearch/søgeordsanalyse, hvilket ligger noget uden for disse rammer :-)

Hvor indstiller jeg keyword-temaer, hvis det ikke er det samme som keywords?
Se tidl. svar.

2)
Du siger, at jeg skal fravælge søgenetværk, det er det samme som displaynetværk? Jeg har fravalgt det. Jeg har til gengæld tilvalgt søgepartnere - skal jeg det?
100% korrekt!!!

3)
Jeg vil gerne gå efter andre markeder end Danmark, men det gør jeg vel bare med sprogindstillingerne - ikke? Engelsk, portugisisk etc.?
Jo, hvis sproget og annoncerne passer med dit marked.

Geografiske områder og sprog skal vel passe sammen? Altså portugisisk i Brasilien etc.?
Ja, hvis de taler portogisisk i B.

2)
Hvad er et rimeligt dagsbudget? Hvad med: 100 kr. pr. dag?
Jeg sætter det til uendeligt, f.eks. og styrer kampagnerne i andre led. Hvorfor stoppe salget pga. en budgetbegræsning?

4)
Jeg har valgt computere som eneste enheder. Tror, at det er fornuftigt i forhold til vores site - enig?
Ja, det er meget få procent mobile enheder

5)
Ved budindstilling har jeg valgt: 'Fokuser på klik, automatisk budgivning, ingen CPC-budgrænse'
Fint

6)
Hvad er autobud? Lige nu står den til autobud: 12.51 kr. pr. bud. Er det rimeligt - meget/lidt? Skal jeg gøre noget her?
Det kan jeg ikke svare på - det kan både være alt for højt og for lavt.

7)
Hvad afgør prisen på et klik?
Først og fremmest din placering. Det er en auktion, hvor placeringen bestemmes af prisen, dvs. hvor stor konkurrencen er. Men også hvor mange der klikker (CTR), din QualityScore, dit budget, dine ord og flere andre parametre.

8)
Hvis den siger, at min søgerelevans er dårlig, skal jeg så vælge nogle andre ord? Hvad skal jeg vælge dem efter?
Det kan jeg ikke svare generelt på.

Adwords har en begyndervejledning, som du måske - og måske ikke - kan hente mere hjælp i.
http://www.google.com/adwords/pdf/hc/growing_adwords_da.pdf

Go' arbejdslyst :-)
Henrik
Avatar billede madx Nybegynder
25. november 2010 - 12:47 #6
Iøvrigt tak for point :-) Henrik, www.abilitor.dk
Avatar billede grafik-anders Mester
26. december 2010 - 18:09 #7
Hej igen

Jeg har lavet en ny tråd i forlængelse af denne: http://www.eksperten.dk/spm/927320

/A