Avatar billede kajak87 Nybegynder
28. oktober 2010 - 20:35 Der er 3 kommentarer

Valg af grafikkort (forsyningsforvirring)

Hej.

Jeg har en Dell Optiplex GX620 (http://www.dell.com/us/en/dfh/desktops/optix_gx620/pd.aspx?refid=optix_gx620&cs=22&s=dfh), og kunne god bruge et grafikkort til denne. Grunden til at jeg ikke selv har kunne finde et, er at strømforsyningen kun leverer 300w, og selv de mindst krævende grafikkort har et minimum på 350w i specifikationen. Jeg mindes at have hørt fra nogen hvor disse tal ikke hang sammen, hvilket betød at det på ingen måde kunne bruges, men er ikke sikker, og heller ikke sikker på om dette har nogen specielt betydning overhovedet1? Derudover bliver det pga. computerens størrelse nød til, at være et lav profil kort. Den må også meget gerne have HDMI-udgang så jeg kan sætte TV'et til. Sidst men ikke mindst ville jeg gerne have et lydsvagt og ikke til priser meget over 800 kr.

Håber i har et bud...
Avatar billede Jensen DK Novice
29. oktober 2010 - 08:02 #1
Du må se i øjnene at du skal have en ny strømforsyning for flere af de kort du kan bruge Radeon HD 4650 og opefter samt HD 5750 kræver ca. 400W om prisen på 800,00kr kan holdes må komme an på en søgning.
Avatar billede kajak87 Nybegynder
29. oktober 2010 - 17:53 #2
Hmm... det skaber så også bare et nyt problem, da det nok heller ikke bliver nemt at finde en ny strømforsyning til en så kompakt pc. Det er ihvertfald ikke rigtigt lykkedes mig!
Avatar billede Jensen DK Novice
30. oktober 2010 - 07:11 #3
Det er nok bedre at købe en ny puter.