Avatar billede nanders Nybegynder
28. oktober 2010 - 16:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Skifte webhosting for et domæne

Hej eksperter,

En kunde har købt et domæne, som kunden hoster hos sin egen webhost.

Kunden ønsker imidlertid, at jeg hoster domænet på hans vegne på mit eget webhotel hos surftown.

Han ønsker fortsat at bevare domænet.

Hvordan gør vi så jeg kan uploade mm. til domænet på mit webhotel?

Er det bare at han skal ændre navneserverne, så de peger over på mit webhotel?

Hos surftown er der angivet tre navneservere:

ns1.surf-town.net 212.97.xxx.xx
ns2.surf-town.net 212.97.xxx.xx
ns3.surf-town.net 212.97.xxx.xx

I så fald, skal kunden have oplyst alle 3?

Ser frem til eventuelle svar.

VH.

nanders
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. oktober 2010 - 17:40 #1
Du skal først oprette domænet på i dit interface, så der bliver lavet mapper du kan uploade indholdet af hjemmesiden til, derefter kan i lave en redelegering af domænet hen til surftowns nameserver, det er dem du har oplyst og du kan give ham alle 3 eller de 2 af dem, men min. 2.
Avatar billede nanders Nybegynder
28. oktober 2010 - 18:52 #2
Tak skal du have bacardil.

At jeg straks derefter ikke kan komme ind på min e-mail hos surftown og får beskeden:

Kunne ikke gemme indstillingerne i databasen (connect failed).

håber jeg ikke har noget med det at gøre.

De er meget langsomme i supporten, så håber det bare er midlertidigt.

VH

nanders
Avatar billede bacardil Nybegynder
28. oktober 2010 - 19:14 #3
Det lyder mærkeligt hvis det skal kunne skabe fejl.

Se evt. her

https://surftown.dk/support/hvordan-flyttes-mit-domaene-til-surftown-eksisterende-kunde
Avatar billede bacardil Nybegynder
10. november 2010 - 21:19 #4
Godt du fik det til at virke - Svar :)