Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
25. oktober 2010 - 14:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til seriel port fra browser?

Hej,

Er det muligt at få adgang til seriel-porten (RS232) via browseren?
Skal bruges til:
* check af firmware version i device
* download ny firmware til device, hvis nyere version er tilgængelig på serveren. (typisk 2.5-3 MB)

Det skal virke både i Linux og Windows, og med både IE og Firefox.

Hvilket sprog kan bruges?
Er jeg nødt til at lave 3 versioner? (Linux/Firefox, Windows/IE og Windows/Firefox)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 23:05 #1
Nej, du er nødt til at få brugeren til at downloade og køre et program, som gør dette.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 23:44 #2
En browser har begrænset adgang til din hardware hvilket jo er meget godt
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
26. oktober 2010 - 08:43 #3
Ja, det er det selvfølgelig som udgangspunkt, men er det ikke muligt med f.eks. en signed Java app?
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 14:14 #4
Det skal jeg ikke kunne svare på, men jeg tvivler på at du får adgang til windows api. en af metoderne til at komme ud på en Com port er funktionerne FileCreate() FileOpen() FileRead() etc. og det ville være meget sårbart hvis en hjemmeside fik adgang til disse.

Du kan umiddelbart bruge en ActiveX som kan kodes i flere forskellige sprog, men kræver at brugeren giver tilladelse til dette. Og du kan vist ikke bruge en ActiveX på en Lunux
Avatar billede thomas_fogh Nybegynder
29. oktober 2010 - 13:05 #5
Jeg fandt det her som virker med signed Java applets...
http://rxtx.qbang.org/wiki/index.php/Main_Page