Avatar billede Finnigan Nybegynder
24. oktober 2010 - 01:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Akoya Medion hdd 9236 - dlink 524 up - dlink DIR 300 - enVivo usb 2.0 wireless - opsætnings hjælp søges

Har købt mig et (Aldi) Medieon Akoya media center hdd 9236 med et medfølgende enVivo usb wireless. Har en Dlink 524 up til internetforbindelse og trådløst net wpa2. Kører fejlfri, standart opsætning. Til den har jeg sat Dlink dir 300 og fjernet flueben i dhcp server for at den skulle virke som switch, wpa sikkerhed så den kan "tale" med enVivo/Akoya media centeret. Nuvel, problemet er: Har virket kortvarigt under opsætning processen men efter genstart af pc (win7) virker det ikke. Ingen trådløs kontakt til akoya media centeret og ingen genkendelse under netværk og delings centeret. Har rodet meget med det for at få det til at virke og gemt en del config. Kørt en del "netværks fejlfinding" og kan se at netværksnavnene skifter til navn2 navn3 etc. Har ingen forstand på netværk og er ude og skide med netværks*** config. Findes der en netværk for dummy'es eller gode forslag, tak.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
24. oktober 2010 - 07:52 #1
kan jeg hjælpe
munk
teamviewer og sådan
Avatar billede Finnigan Nybegynder
23. december 2010 - 19:42 #2
Først et tak til kmunk for det friske initiativ. Teamwiewer ville dog ikke have løst problemet. En ny n router for eksempel Cisco linksys, løser problemet fejlfrit + andre problemer under opsætningen til mediecenteret. En d-link 524up med nyeste firmware er ikke kompatibel med ovenstående. Vil lige nævne at Cisco routeren også har løst andre konfiguration problemer, som dog virkede tidligere efter til-rettelse af 524'eren. Cisco'en virkede med det samme med alt tilsluttet og (det er meget)!! det tog ca. 10 min. at sætte det hele op. Så gør ikke som jeg og spild ugers arbejde med config og spørgsmål i diverse forums, men spring til ny router med det samme..