Avatar billede kj_kj Praktikant
23. oktober 2010 - 17:50 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lyder fra PC til TV virker ikke??

Har lige købt mit et VGA kabel som går fra PC til TV, så jeg kan se de ting jeg har på min pc ovre på tv'et. Dertil købte jeg et lydkabel, med 2 ender til tv'et(rød og hvid ender) mens den anden ende gik ind i computeren. Problemet er så at lyden ikke kommer med over på tv'et, skal man ind og ændre i nogle indstillinger nogle steder, eller hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Svopper Nybegynder
23. oktober 2010 - 18:04 #1
Ville det ikke være meget nemmere med e HDMI kabel? Der går både lyd og billed igennem.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2010 - 18:26 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
23. oktober 2010 - 18:48 #3
#1 Det ville kvalitetsmæssigt være den bedste løsning. Kræver dog begge dele understøtter det. Ellers skal man over i noget converter halløj, og så er det spørgsmålet om du vinder noget ved det.
Avatar billede Svopper Nybegynder
23. oktober 2010 - 20:30 #4
#3 Det er jo selfølglig rigtigt nok, men et HDMI er jo alle pengene værd.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2010 - 08:52 #5
#4 Enig.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
24. oktober 2010 - 18:50 #6
Som en af de ovenstående er inde på, så har du nok sat lydstikkene i en udgang på tv'et.
På mit eget Samsung er det faktisk en minijack stik der er lydindgang i forbindelse med brug af vga indgangen.
Så du skal måske kigge efter en minijack-minijack ledning.

Tjek eventuelt din brugsvejledning.

Eller skriv modellen på din pc og dit tv her, så det nemmere at hjælpe.