Avatar billede splitbus Nybegynder
20. oktober 2010 - 20:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

How to Udskiftning af HD på MacBook Pro

Skal ha skiftet min HD til en større, så derfor skal jeg bruge lidt hjælp :)

Den nye HD skal selvfølgelig formatteres...Skal det være GUID formattet ?
Kan det gøres via USB, som ekstern HD ?

Efterfølgende er det så "bare" at kopiere alt det jeg vil ha, over ved simpel kopiering ?

Når HD er monteret i MBP'en skal jeg så ligge Snow Lepard ovenpå igen ?

eller ?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 13:41 #1
Tag den gamle harddisk ud. Sæt den nye i, boot op på din installations DVD og installer Snow Leopard(den sørger selv for at formatere korrekt). Tilslut efterfølgende den gamle harddisk via USB og kopier alle de ønskede filer over på den nye harddisk.

På denne måde får du en ren installation at starte op på.

Alternativt kan du tage en Time Machine backup til en ekstern harddisk, isætte den nye harddisk og installere fra backup'en. Så får du en tro kopi af dit gamle system på den nye harddisk.
Avatar billede splitbus Nybegynder
21. oktober 2010 - 14:02 #2
SUPER TAK
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 11:25 #3
Velbekomme - husk at acceptere svaret og lukke spørgsmålet...:-)
Avatar billede drinkit Praktikant
01. november 2010 - 20:39 #4
ikke for at hijacke spørgsmålet - men kan man ikke bare bruge "overførsels assistent" i snow leopard? Eller skal man stadig have Snow leopard installeret først på den nye harddisk?

Vh.
Avatar billede splitbus Nybegynder
02. november 2010 - 01:54 #5
Det er vel egentlig også det man gør vha Time Machine