Avatar billede finb Ekspert
20. oktober 2010 - 11:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intuitiv pointgivning

Man ser ofte, at brugerne skal bruge tid på at finde ud af, hvordan man giver point.

Jeg foreslår, at pointgivningen gøres mere intuitiv, så der i alle indlæg kan gives point med en simpel knap.

Mvh finb
Avatar billede Springform Nybegynder
20. oktober 2010 - 12:07 #1
Man burde bare kunne give point til alle og ikke være afhængig af at man får et "svar". Når man bruger søge funktionen kunne man så også nemmere finde ud af hvilket indlæg det så var der gav et brugbart svar.
Så er man også uden om det med at folk ikke samler point så kan de fandme få de point de har fortjent :P

Bare lige en videre tænkning
Avatar billede NCG Novice
20. oktober 2010 - 13:46 #2
Jeg tilslutter mig Springforms forslag!
20. oktober 2010 - 13:56 #3
... point eller ej - det er også et spørgsmål om at den oprindelige spørgsmålsstiller pænt vender tilbage til de indlæg der er kommet fra andre... Ellers bliver det jo opfattet som spild af tid at skrive/hjælpe der ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. oktober 2010 - 14:30 #4
Forslaget med at kunne give point til alle, har været oppe at vende før.

Derved undgår man også at folk svarer som 1. kommentar, og derved (specielt hvis svaret er ubrugeligt) mindsker ens chance for at andre svarer.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2010 - 16:20 #5
Ja ubrugeligt er det  i hvertfald i de tilfælde hvor spørger lægger svar efter den første kommentar er givet.
Så er der mange der springer denne tråd over, til fortrydelse fra spørger.

Forslag: Fjern "Skriv et svar" under de indslag der vises og indsæt en box der hedder "afgiv point".
Når man har valgt hvilke indslag der skal belønnes, trykkes på en knap her ved indlægs feltet der hedder "afgiv point".
Når dette gøres popper en msg box op med de der er valgt.
I denne kan man vælge "deling" eller give forskellige point til hjælperne. Det samlede antal point står øverst, og efterhånden som pointene tildeles formindskes tallet, så man kan se hvad der er til rest.
Avatar billede finb Ekspert
21. oktober 2010 - 11:22 #6
"220661" er på rette spor...
Avatar billede finb Ekspert
29. oktober 2010 - 10:11 #7
220661, send et svar...
Mvh finb
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2010 - 23:47 #8
svar