Avatar billede gulkings Nybegynder
18. oktober 2010 - 20:36 Der er 4 kommentarer

Overvågning af trafik på skole

Hej,
Jeg er blevet bedt om at finde en løsning til overvågning af trafik på en skole.
De har idag en SBS 2008 R2 box som AD, samt en eller anden obskur router fra D-Link.
Hele manøvren går ud på at overvåge trafikken fra hhv. elever og EDB kursister.
Jeg er i føste omgang komplet ligeglad med prisen, jeg mangler bare noget fornuftigt input til løsningen.
De har både kablet og trådløs net, så har kigget lidt på en Radius løsning, men findes der andet?

De skal:
1. Kunne overvåge trafikken ift. antiterrorlovgivningen.
2. Kunne identificere den pågældende bruger som har genereret trafikken.

Antal brugere der skal overvåges ligger mellem 75-250.

PFT,

/Gulkings
Avatar billede Stickano Nybegynder
20. oktober 2010 - 14:19 #1
Mere overvågning...Yaay-.-
Avatar billede gulkings Nybegynder
20. oktober 2010 - 16:11 #2
@stickano
Nu findes der jo rent faktisk en lovgivning der siger at den form for overvågning er nødvendig...
Men ellers fint og brugbart indlæg du kommer med...
Avatar billede gulkings Nybegynder
02. november 2010 - 10:00 #3
Slet ingen med input?
06. november 2010 - 22:38 #4
Hej,

Du skal kikke efter SmartShare FairRouter der er et dansk produkt, den kan lave ATL og giver perfekt fordeling af trafikke. Der er også avanceret trafik overvågning indbygget. Du kan læse mere om den her.

http://www.eldesign.dk/index.php/da/it-netvaerk/smartshare

Med venlig hilsen
Martin Lohse - El Design