Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 08:53 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Konverter DVD -> ???? filmformat til anvendelse i WD TV LIVE streaming

Hej,

Jeg har anskaffet mig en WD TV LIVE og vil ligge nogle af sønnens dvd film ned på NAS serveren så vi er fri for de dvd skiver.

Men hvilket format anbefaler i at anvende?

Det må meget gerne opfylde flest muligt af følgende:
- Høj kvalitet da de jo bliver streamet til et tv
- Fylde ingenting.
- Kunne overfører kapitler fra dvd til filmformat og anvende disse
- Ende op i en af følgende film formater: AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9

På forhånd tak.
Avatar billede justrace Novice
18. oktober 2010 - 09:11 #1
Det nemmeste er at bruge dvdfab "dvdcopy" og vælge "main movie", vælge lydspor, undertekstsprog og klikke ok.

Det giver en nøjagtig kopi af filmen uden tab, men alle menuer er fjernet, så filmen starter med det samme.
Avatar billede Lagrange Nybegynder
18. oktober 2010 - 09:19 #2
Som du selv skriver understøtter den stort set alt. Dine to første punkter er i sig selv modstridende. Der findes codecs som kan reducere størrelsen (fra dvd kvalitet) til en betydeligt mindre fil uden et ret stort tab. Jeg er ikke super ekspert på området så følgende skal tages med forbehold for fejl.

Hvis du ripper (kopierer) en dvd til et avi format (som nok er det der fylder mindst) mener jeg ikke du kan bevare menuer etc. Det kan du dog hvis du ripper det som et image. Hvis det ikke er så vigtigt det fylder meget lidt vil jeg hente et program som DVD-Shrink

http://www.dvdshrink.org/

Det kan bruges til at lave et .img af dine dvdfilm. Du kan samtidig vælge de lydspor fra som din knægt ikke bruger (jeg tænker svensk, norsk måske engelsk etc.). Det reducerer i sig selv størrelsen noget. Udover det kan du vælge at sætte billedekvaliteten lidt ned hvilket igen får størrelsen til at skrumpe.

Det er en nem måde at gøre det på. Du kan muligvis finde noget der giver bedre størrelse/kvalitet ratio hvis du ripper filmen og bagefter benytter dig af codecs som divx eller lign, men det er en lidt sværere og mere tidskrævende process.

Der er en mængde guides til de her ting her:

http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Kategori:Film
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2010 - 19:35 #3
tak for jeres svar.

en hel kopi er lige stor nok syntes jeg, ville gerne gøre størrelsen mindre!

dvdshrink tror jeg måske kunne være ok, desværre siger den jo at der er kopibeskyttelse på mine dvdfilm.

Så den dur desværre nok ikke....

Jeg er pt ikke kommet nærmere... har også fået testet dvdclone og mp4 men her mangler jeg lidt kapitlerne :(

Så intet nyt herfra endnu :(
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 09:18 #4
Er der nogle gode forslag eller skal jeg slukke spm ned?
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
03. december 2010 - 18:50 #5
Jeg ville nu bruge Handbrake til at konvertere en dvd om til MKV.
Du kunne også vælge at lege lidt med mkvmerge.
MKV er en container der kan indeholde flere forskellige Video stream's / Audio stream's / Subtitle stream's, samt oprette  kapitler, derfor er der mange der bruger denne form for container :)

Så brug handbrake til at konvertere din dvd (mpeg2 codec) om til en (*.h264) MKV
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2010 - 21:19 #6
Hej Bornung1

Jeg har nu testet lidt men så snart jeg vælger source begynder den at scanne...
Efter 5 min hvor den stadig scannede gik jeg ind i loggen og der kommer en masse fejl og den er stadig kun igennem 3 af 25 scans!!

Hvordan er din opsætning og hvad plejer du at gøre og hvor lønge venter du inden du kan sætte konveteringen igang?
Avatar billede Bornung1 Nybegynder
12. december 2010 - 13:19 #7
Hej Peter :)

Jeg går ud fra at du snakker om prg Handbrake, Handbrake er ikke lavet til at fjerne copy protection så som CSS/CPPM. Så hvis det er dine originale dvd du vil ripppe, må du først fjerne dvd'ernes protection med prg dvddecrypter som kan hentes på nedenstående link.

http://www.mrbass.org/dvdrip/

Scanningen burde kun tage ca 20 sek :)

Dette er kun noget info, da jeg ikke tager noget ansvar for lovgivningen der siger man ikke må fjerne dvd protections, ikke engang på sine egne dvd'er.  That's F Bullshit :)

Cheers peter / du skriver bare hvis du forsat er i tvivl :)
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2011 - 21:22 #8
Hej Alle,

Tak for jeres forsøg på åar hjælpe mig men jeg lukker spm uden svar på tiltale.

Mvh Peter