Avatar billede ilcomputer-lukas Nybegynder
17. oktober 2010 - 21:59 Der er 34 kommentarer

Kan jeg flytte mit styre system over på en anden pc ?

Hej. Jeg vil hører jer? om man kan lave en kopi af en ny pc, og så lægge den over på en anden? altså systemmet (windows 7).
Kan man så godt kører begge pc'er? (:

Tak hvis i svarer(:
ved godt det er et underligt spørgsmål(:
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 22:04 #1
Det kan du (måske) godt hvis de er 100 % ens hardwaremæssigt.
Samme bundkort med samme chipsæt osv.
Ligner de ikke hinanden kommer det hardware der er til stede ikke til at virke på pc 2, da drivere ikke passer sammen.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. oktober 2010 - 22:05 #2
Det kan du kun hvis de er 100% ens hardwaremæssig.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2010 - 22:08 #3
Om du kan starte pc 2 op i fejlsikret tilstand og installere de rigtige drivere fra cd er også tvivlsomt, og i hvertfald ikke den rigtige måde at gøre det på.
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. oktober 2010 - 22:16 #4
Hvis du vil have de skal køre ens skal du fra den der kører lave en windows let overførsel og installere det på den anden i Win7 har du værktøjet til det.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 22:35 #5
Jeg kender ikke selv til det, men Paragon påstår følgende om:
Backup & Recovery 10 Home

A powerful and unique technology that restores any version of Windows (since Win2K) to completely different hardware by injecting the required drivers crucial for a migration of this kind.

http://www.paragon-software.com/home/brh/
Avatar billede Poko1 Ekspert
17. oktober 2010 - 22:54 #6
som der står"Backup & Recovery" selv om du laver en clone så er det til samme Pc.og er beregnet til hvis du får en større harddisk
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 23:10 #7
Ja at clone er at lave en nøjagtig kopi, men i ovenstående er der ikke tale om en nøjagtig kopi, da der vil blive lagt andre driver ind under overførslen. Som der står: to completely different hardware.
Avatar billede masteraaen Novice
17. oktober 2010 - 23:32 #8
Kan du bruge programmet "move me" til noget? Den kopierer alle data og setups fra en pc til en anden.... Tror nok jeg kender een der bruger det jævnligt for et firma....
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 23:43 #9
#8
Problemet er jo ikke at få kopieret alle data fra en PC til en anden, det giver bare en clon. Problemet er driverne. Hvis den anden PC har et andet chipset så kræver det, som der står i #1 andre drivere. Og det er så her #5 kommer ind.
Avatar billede masteraaen Novice
17. oktober 2010 - 23:52 #10
Hmmm... så har jeg nok misforstået formålet en smule...
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2010 - 23:58 #11
OK:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. oktober 2010 - 00:02 #12
Jeg har prøvet alle de værktøjer der findes på nettet og det er ikke lykkedes for mig endnu derfor købte jeg Win 7 med tre licenser og brugte win7´s eget fantastiske let overførsel og det virker
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 00:11 #13
Nu har jeg selv bare XP pro, så derfor spørgsmålet: Kan man f.eks. overføre styresystemet fra et Asus bundkort til et Acer, og så fungerer det bare der?
Avatar billede henrik32 Nybegynder
18. oktober 2010 - 00:19 #14
Jeg har et par gange taget en hardisk  med windows 7 og sat i en anden pc , har for synspunkt altid funkeret 100 %  det kære lige ind og fikser alle driverne når den starter og så er det det
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 00:23 #15
Det lyder da fantastisk godt. Men hvor finder win7 driverne? Internettet?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. oktober 2010 - 00:25 #16
Sikkert.
Avatar billede henrik32 Nybegynder
18. oktober 2010 - 00:28 #17
er indbygget i win 7
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 00:37 #18
#7
Indbygget i win7? Hvis jeg køber et splinter nyt bundkort i morgen, hvordan kan win7 så i forvejen have driverne til chipsettet?
Avatar billede henrik32 Nybegynder
18. oktober 2010 - 00:44 #19
har ik oplevet endnu at sku finde drivere og har lagt det i rigtig mange har selv lige fået  ny quadbundkort og prosser de er der med 99.9% sikkerhed alle du ska bruge
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2010 - 00:57 #20
Ja ok, men jeg må indrømme, at det forstår jeg ikke. Skal man forøvrigt ikke have tilladelse fra Microsoft for at overføre win7 til en anden hardware? Da jeg købte XP fik jeg fat i et Patch, så jeg har kunnet gøre som jeg vil. Det er også en grund til, at jeg ikke har win7, gider ikke det registrerings fis når jeg køber nyt bundkort, eller vil have windows på min reserve computer. Så hellere Linux. Har forresten haft win7 64 bit på min Acer - fulgte med maskinen - brød mig slet ikke om den. Skiftede til min XP.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. oktober 2010 - 12:18 #21
#20 Forsøgte du ikke bare at få et xp look og brugerflade på den?
Det skulle vel kunne lade sig gøre.

#14 Med Win 7 ligger der en masse drivere med, så det er derfor det kan lade sig gøre. Troede dog selv at Windows installerede det der var behov for i den givne situation, og undlod resten

#19 Vil man ikke få problemer med opdateringer? Maskinen er jo regisreret med en anden hardware? Bliver der ikke problemer når Genuine Advantage køres?
Avatar billede bigbite Nybegynder
19. oktober 2010 - 12:47 #22
Har du prøvet at bruge Norton Ghost?

Jeg har win7 ultimate 32bit på min bærbar, Jeg bruger Norton Ghost og laver en kold image af bærbar. Derefter bruger jeg Norton Ghost system disk og boot min Dell stationær computer, derefter loader image fra bærbar i stationær PC.

Det virker fint ingen problem.

BB
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 15:42 #23
Hvad med Genuine Advantage??????
Pc'erne er jo forskellige.
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. oktober 2010 - 15:45 #24
Har man en lovlig ikke-OEM udgave, så burde det ikke være noget problem at få registeret den nye computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 15:53 #25
#24 Ja selvfølgelig. Du har ret.
Hvis pc ellers er "ren" er det jo også en smart måde at få installeret på.
Avatar billede bigbite Nybegynder
20. oktober 2010 - 00:05 #26
Henvis til ksoren svar.

tilføj: Du kan ringe ind til Microsoft og registerer :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2010 - 13:01 #27
220661
Kikke lidt på denne gamle tråd. Havde desværre ikke set #21.
Vidste ikke man kunne få XP look på Win7, men grunden var, at det var en 64bit og at flere af mine programmer ikke kunne installeres.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2010 - 14:59 #28
Har indtil for nylig haft Komputer for alle's blad, hvor jeg mener de viste det.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2010 - 15:03 #29
I øvrigt synes jeg vi mangler lidt tilbagemelding fra ilcomputer-lukas.
Er der mere du skal vide?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2010 - 15:10 #30
Og da det er Win 7 vi skriver om her, skal du i første omgang se bort fra mit svar i #1, pga det der er kommet i tråden her.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. november 2010 - 17:21 #31
Er du kommet videre ilcomputer lukas?
Avatar billede ilcomputer-lukas Nybegynder
21. december 2010 - 16:15 #32
sorry.. jeg ikke har svaret tibage. tak det er gode svaar...
jeg kommer desværre ikke videre med mit projekt
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2010 - 16:34 #33
Okay så lukker bare tråden igen.
Jeg har lagt svar i #1.
Er det ikke godt nok må du bede om svar fra de andre der også har deltaget og brugt tid på det.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. maj 2011 - 23:35 #34
Skulle denne ikke lukkes?