Avatar billede jesper_n Novice
17. oktober 2010 - 08:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kontaktpersoner - 2 udfordringer i Outlook

Hejsa

Når man opretter en ny kontaktperson i Outlook (2010), så har jeg et par spørgsmål og ønsker:

1. Kan man lave ekstra telefonfelter? F.eks. Mobil2 eller Arbejde direkte?

2. Jeg har sat den til automatisk at sætte +45 foran telefonnumre. Men det virker ikke, når selve telefonnummeret starter med 45. Er der en work around for det?

Tak for hjælpen!

- jesper
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. oktober 2010 - 12:27 #1
Du kan vælge med valgpilen ud for felterne, hvad feltet skal hedde.
/ptj_11
Avatar billede jesper_n Novice
18. oktober 2010 - 10:17 #2
Hejsa. Tak for bidrag. Ja, der kan jeg vælge de felter, der er standard. Men hvis jeg ønsker du ekstra felter med mobilnumre, f.eks. Mobil2 og Mobil3 - hvordan gør jeg så det?
/jesper
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. oktober 2010 - 21:32 #3
Når du står i vinduet "Kontaktpersoner", så vælger du menupunktet "Funktioner/Formularer/Vælg Formular". I den dialogboks som kommer frem, der vælger du "Kontaktpersoner". Nu åbnes formularen, som du kender fra oprettelsen af nye kontaktpersoner. I dette vindue vælger du igen menupunktet "Funtioner/Formular/Udform denne formular".
Nu kan du selv definere tekten i de forskellige felter og tilføje nye. Dette gør du nemmest ved at kopiere eksisterende felter. Her går det bedst, hvis du markerer flere enheder sammen, så er der ikke så meget, der skal justeres efterfølgende.
Det kræver sikker, at du dribler lidt frem og tilbage med det, indtil at du har fået fod på øvelsen.
Start med at sikre din pastfil, og dine kontoindstillinger, så du kan genskabe din outlook installation, hvis nu noget går helt galt.
God fornøjelse med øvelsen.
/ptj_11
Avatar billede jesper_n Novice
19. oktober 2010 - 05:12 #4
Tak for det. Er det 2007, du henviser til? Bruger 2010 og kan ikke lige finde de konkrete steder, du nævner. Men det lyder som om vi er på vej mod en løsning :-)
/jesper
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. oktober 2010 - 08:23 #5
Nej, den beskrevne metode er fra 2003, men hvis det var muligt i den udgave, så er det det sikkert også en mulighed i 2010.
Brug hjælpwfunktionen til at finde relaterede henvisninger.
Nu ved du, hvad du skal søge efter
/ptj_11
Avatar billede jesper_n Novice
05. januar 2015 - 09:03 #6
Lægger du et svar, så får du point og tråden kan afsluttes? Tak!
Avatar billede ptj_11 Forsker
05. januar 2015 - 13:34 #7
Lykkedes det for dig?
/ptj_11
Avatar billede jesper_n Novice
05. januar 2015 - 13:51 #8
Ja, delvist. Men godt nok for nu. Tak!