Avatar billede Bimjee Nybegynder
16. oktober 2010 - 20:28 Der er 8 kommentarer

hdmi problem mellem bærbar og fjernsyn.

har et problem med at få for det til at virke. har prøvt alt såsent.

Bærbar: asus notebook m50vn.
fjernsyn: samsung.

der står bare check signal cable.
har søgt i mange dage efter svar men intet har hjulpet.

havde en anden hdmi stik som virkede fint, men som lige pludselig ikke virkede. købte en ny som ikke virker. har brugt anden bærbar og der virker det. så det er nok noget med min bærbar. nogen forslag?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. oktober 2010 - 21:16 #1
såsent????

Præcis HVAD har du prøvet?
Avatar billede Bimjee Nybegynder
16. oktober 2010 - 21:24 #2
slukket det hele sat hdmi til så tændt fjernsyn først så bærbaren. hjælp ik. har opdateret alt, prøv på andre fjernsyn, stik og bærbar.
når jeg trykker Fn+F8 kan den kun finde bærbaren. og har også formateret.. hjalp ikke
Avatar billede Selas Nybegynder
17. oktober 2010 - 10:51 #3
Du skal ind i driveren og skifte fra normal skærm til HDMI out, du kan måske bruge wintast og p som genvej.

Du skal indstille TV på den korrekte HDMI-in (før du starter computeren nogle gange).
Avatar billede Selas Nybegynder
17. oktober 2010 - 10:54 #4
Hvilket grafikkort fabrikat er det? (nvidia amd/ati intel typisk).
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2010 - 11:34 #5
Med HDMI kablet i pc/Tv.
Prøv at trykke på Windows tasten + P og se om ikke du kan skifte skærme der.

Ellers:
Højreklik på skrivebordet --> personlige indstillinger --> SKÆRM --> Skift skærmindstillinger --> så er der muligvis vist 2 skærme og så højreklikker du på den der hedder "2" og trykker akiver --> tryk anvend
Hvis ikke der er 2 skærme, så tryk på knappen "registre" når du har HDMI kablet i.

Ved evt. manglende lyd via HDMI, så skal du nok lige ind i pc`ens
lydindstillinger og vælge mellem - om lyden skal ud via højtalere, HDMI eller optisk SP-DIF
de fleste nyere pc`er skulle nemlig kunne levere lyd igennem HDMI!

Du kan også få en ekstra h-klik menu i højttaler ikonet ned ved pc`en ur, hvor du skal "udvide" lyden med de Ekstra højtallere der er i tv`et?

Jeg vil tillige mene, at du et sted i menuerne i tv`et skal/kan ændre til "PC/HDMI AUDIO IN" eller noget der hedder i den retning.
Men tv`et skulle nu selv registre at der blev sat et HDMI kabel i osv
Avatar billede Bimjee Nybegynder
17. oktober 2010 - 12:04 #6
Nvidia geforce 9300m g

når jeg trykker på wintast+p sker der intet, når min storebror ved siden af gør det virker det ved ham.. lige som når jeg trykker fn+f8 kommer der kun LCD ( bærbaren. )

og Bruger Windows Vista, så ved ikke lige hvor den knap registre er henne i skærmindstillinger.

og min fjernsyn står stadig bare med den besked Check Signal Cable.

kan lige tilføje noget jeg husker, da jeg brugte det oppe på min efterskole. ( var så min gamle hdmi. ) virkede det. så en dag kom der en hak(pause) på kort tid hver 3-5 sek. ligehvad hvad jeg gjorde. kan bare ikke huske efter den gjorde på min samsung.
Avatar billede Selas Nybegynder
17. oktober 2010 - 12:12 #7
Højre klik på skrivebord - nvidia kontrol panel - og så er det vidst et punkt der hedder noget med flere skærme.
Der kan du ændre output, men skærmen skal være detektet først ved at stå tændt på den korrekte hdmi udgang når du tænder computeren.
Avatar billede Bimjee Nybegynder
17. oktober 2010 - 12:23 #8
den er der slet ikke og har prøvet at udvide det nu osv. sker bare ikke noget.