Avatar billede maximuss Nybegynder
16. oktober 2010 - 19:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mangler forbindelse til surround reciever pioneer vsx-920-k til netradio

Først lige en opstilling af mit netværk i hjemme

Jeg har internet fra stofa hvor jeg har et modem(ikke trådløst)
Kablet er ført ind i switch som jeg kalder 1. Derfra har jeg et kabel der går i en PC(virker) og et langt kabel over i en anden switch (2)Forbindelsen ok. Derfra har jeg et kabel over i en router i internet porten.
Jeg har læst mig til min reciever skal have en IP fra en router f.eks. 192.168.0.104. Lige nu har den en IP der hedder 192.168.0.100 men ingen forbindelse til recieveren. Fra routeren har jeg prøvet at tage et kabel i bærbar pc og her er der internetforbindelse men med samme IP 192.168.0.100.Jeg vil gerne have forbindelse til recieveren så jeg kan høre netradio. Udmiddelbart synes jeg det er underligt jeg får samme IP fra en router eller hvad?
Jeg håber der nogen der kan hjælpe, da jeg har brugt mange mandetimer på at fejlfinde
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
20. oktober 2010 - 22:38 #1
Hvad er setup!

fx modem type og nr fra stofa
hvad ip har du fra stofa
www.myip.dk
hvad switch har du 1 og 2 og hvordan kan du have dem før router?
er der dhcp på modem?
hvad computere har du koblet på altså styresystem og virker de direkte på modem og på switch 1 og 2 hvis du fjerner router´?
og er der så mere udstyr kan kobles på?
Hvad router har du og er der opsat dhcp derpå?
Hvad router/gateway ip har du?
hvad router wan ip har du?
Hvilken router har du?
hvad adresse range har du på router/dhcp?
Det må være den her du har.
Hvad sker der hvis du sætter den på modem? og resetter den ?
Virker det så`?
http://www.pioneer.eu/uk/products/VSX-920-K/print.html

Jeg vil med glæde assistere dig, send intern besked?

kristian
Avatar billede maximuss Nybegynder
03. januar 2011 - 17:07 #2
Har skiftet kabler og virker tilsydenladende fra router nu