Avatar billede heyn Nybegynder
15. oktober 2010 - 10:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Klippe og lave trække linier

Hej Eksperter

Jeg har lavet et kort over Vanløse og Husum ved at sammensætte skærmdump fra KRAK. Det gik helt fint.
Nu ønsker jeg dels at skære mit kort op i områder hvor hvert område ligger i sit eget lag.
Desuden ønsker jeg at trække streger af 4 pixels tykkelse på et separat lag som opdeler områderne.
Mit problem er at når jeg prøver at anvende lassoværktøjet og stregværktøjet så kan jeg ikke placere endepunkterne PRÆCIS der hvor jeg vil. Det virker som om der ligger en slags 'gitter' oven på billedet. Kan man løse dette problem?
Desuden har jeg problemer når jeg skærer dele ud af kortet for at placere dem i deres eget lag. Når jeg sætter den del jeg har skåret af ind i det nye lag kommer det ikke til at ligge PRECIS der hvor det lå da det fjernet i det oprindelige lag. Og når jeg prøver at flytte det opstår samme problem som med lasso- og stregværktøjet. Jeg kan kun flytte den afskårne del i ryk af en hvis størrelse. Jeg har jo brug for at flytte det med pixels nøjagtighed. Kan man løse dette problem?

MVH Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
15. oktober 2010 - 12:08 #1
Jeg løste selv problemet.
Det lader til at PhotoShop ikke er liglad med hvilken skærm man bruger. Oprindeligt brugte jeg min bærbare.
Nu, hvor jeg ville lave forandringer havde jeg sat en desktop skærm og tastatur til den bærbare. Så opstod problemerne.
Da jeg gik tilbage til den bærbare løste problemet sig.

Undskyld forstyrelsen og god weekend fra Christian
Avatar billede heyn Nybegynder
15. oktober 2010 - 12:22 #2
Og for at få de udklippede områder til at passe perfekt med det oprindelige indfangede jeg dem med lassoværktøjet og trykkede nyt lag via klip.
Avatar billede sonnic Juniormester
23. november 2010 - 23:56 #3
hej heyn
Sådan.. du stiller et spørgsmål, finder selv svaret, og brskriver hvordan du løste det, det kalder jeg `gør det selv´godt gået.
Hilsen Sonnic