Avatar billede crox Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Find dato i periode og sum indtjeningen

Hej Alle
Jeg har et problem jeg ikke kan få løst, håber der er nogle der kan hjælpe.

Jeg har en række kunder hvor jeg har datoen hvor de startede som kunder, datoen hvor de slutter som kunder og hvor mange penge jeg har tjent på dem om dagen i den periode hvor de har været kunder.

Dvs.

A:A Kundenummer
B:B Start dato
C:C Slut dato
D:D Indtjening pr. dag

Det jeg skal bruge er en opgørelse på hvor mange penge jeg har tjent om dagen hver dato i september.

F:F Dato i september
G:G Samlet indtjening pr. dag

Det jeg havde tænkt mig var at man skulle slå op i B:D og hvis F:F ligger i mellem de to datoer i det array skal D:D returneres og summeres, for hver dato.

Er der nogen der har nogle bud på hvordan det kan løses?

// Crox
Avatar billede Thyge Nybegynder
15. oktober 2010 - 11:14 #1
Jeg har svært ved at gennemskue hvorvidt det er muligt uden at have set dit ark. Du kan prøve at sende det til mig og så kan jeg vurdere.
Avatar billede anlu Nybegynder
15. oktober 2010 - 16:03 #2
Jeg synes det lyder som en sumproduct-ting.
Hvis dine data står i række 1-6, og september-datoerne i F1:F30, så kunne formlen for G1 = indtjening d. 1.sept se således ud, hvis jeg har opfattet spørgsmålet rigtigt:

=SUMPRODUCT(($B$1:$B$6<=F1)*($C$1:$C$6>=F1)*($D$1:$D$6))

- og den kan så kopieres til de næste 29 rækker i kolonne G
Avatar billede crox Nybegynder
16. oktober 2010 - 14:01 #3
Hej Anlu

Det var præcis det jeg ledte efter.

Mange tak for hjælpen:)

Smid et svar, så skal du få dine point.
Avatar billede anlu Nybegynder
16. oktober 2010 - 14:25 #4
Glad for at kunne hjælpe :o)