Avatar billede smallo Nybegynder
14. oktober 2010 - 22:44 Der er 15 kommentarer

Microsoft outlook .pst fil

Hej Eksperter

Har lige fået en af mine venners virus angrebne PC ind på mit skrivebord. I sin desparation har han slettet Microsoft Outlook fra PC'en. Han vil nu gerne have backlup af sin Outlook.pst fil, før jeg formaterer harddisken igen og installerer Windows på ny. Synes imidlertid ikke at jeg kan finde outlook.pst nogen steder på hans harddisk, så mit spørgsmål er : Ved afinstallation af Microsoft Office bliver Outlook.pst så automtisk slettet ???

Hilsen
Smallo
14. oktober 2010 - 22:46 #1
... det har jeg ikke oplevet...

Hvilken "Windows" -> Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Når du 'søger' efter *.PST så skal du aktivere "Vis skjulte/system mapper/filer..."
Avatar billede ptj_11 Forsker
14. oktober 2010 - 22:54 #2
Du skal huske, at søge i skjulte filer og mapper, ellers kan du ikke finde den.
Brug evt. totalcommander. Et super program/værktøj.
Fås også i portable version til din usbnøgle, så du kan bruge den på maskiner uden at den er installeret.
/ptj_11
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:24 #3
Her vil jeg tro, at du kan finde de oplysninger du ønsker http://office.microsoft.com/da-dk/outlook-help/CH006356656.aspx
Avatar billede danielmajid Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:43 #4
nej .pst filen bliver ikke slettet ved afinstallation af outlook.

den ligger standard i:

"C:\Documents and Settings\%username%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook"

ellers for vista/win7:

"C:\Users\%username%\AppData\Local\Microsoft\Outlook"

good luck :)
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
14. oktober 2010 - 23:48 #5
danielmajid:
Tænk lige på denne sætning i #0: "før jeg formaterer harddisken igen og installerer Windows på ny".
Derfor er din information ikke rigtige.
Avatar billede danielmajid Nybegynder
15. oktober 2010 - 00:02 #6
Peter4220:
han ønsker backup af outlook.pst fil fra en virus angrebet pc som "IKKE" er formatteret endnu, og jeg har blot skrevet standard path til outlook.pst, og sagt "nej" til at ved afinstallation af outlook bliver pst filer ikke slettet :)
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
15. oktober 2010 - 00:10 #7
Du har ganske ret, men jeg frygter, at Smallo ikke er klar over, at alt fjernes, når harddisken formatteres om.
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2010 - 09:01 #8
"Han vil nu gerne have backlup af sin Outlook.pst fil, før jeg formaterer harddisken igen og installerer Windows på ny."

Tror jeg nu han er udmærket klar over ;o) Læg mærke til ordet "før".
Avatar billede smallo Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:28 #9
Hej Alle

Fandt Outlook.pst filen og har nu få den kopieret til en ekstern harddisk. Sjovt nok kunne søge værktøjet ikke finde den, uanset hvad jeg gør ved søge options.

Tak for de gode råd. Og så skal jeg lige have fundet ud af, hvordan pokker man tildeler point i dette system. Så I kan få jeres velfortjente point.
Avatar billede smallo Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:36 #10
Hej igen alle

Har først lige set de sidste indlæg nu. Kom lige hjem fra arbejde og havde haft min PC stående tændt natten over og ikke fået denne side opdateret.

Jo jeg er udmærket klar over, at alt information på harddisken forsvinder ved en formatering af denne. Så jeg vil/har selvfølgelig kopieret filen før formatering. Beklager hvis min formulering har været uklar mht. dette.

Hilsen
Smallo
Avatar billede smallo Nybegynder
15. oktober 2010 - 13:41 #11
Hej igen alle

Såvidt jeg kan læse mig frem til, skal I alle sende mig et svar, som jeg så skal acceptere. Så fyr endelig løs.

Hilsen
Smallo
15. oktober 2010 - 14:33 #12
Ping...

Dette er så et [svar] - deles med flere ...

PS: Som standard skal du ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. oktober 2010 - 23:32 #13
Et svar mere.
/ptj_11
Avatar billede smallo Nybegynder
02. november 2012 - 09:36 #14
Hej

Denne her havde lagt sig godt til rette på mit fjern lager i godt et par år !!! Nu skulle jeres velfortjenete points være undervejs.
02. november 2012 - 10:49 #15