Avatar billede dagreyman Nybegynder
14. oktober 2010 - 11:58 Der er 1 løsning

Forslag til drupal opsætning, med små web cloner...???

Hej alle,

Jeg befinder mig lidt i en gråzone, for ved ikke hvordan denne skal gribes an..

Hvis vi forstiller os, at der kører en webside(i drupal) som er hostet hos en udbyder og vi f.eks. har 2 computere på forskellige lokationer som skal vise siden.
Disse skal ikke bare streame siden, da det vil give en stor datatransport og dette vil blive dyrt, da de begge kører på et USB modem

Tanken er, at der bliver installeret en lokal webserver på hver af maskinerne og på disse lægges drupal, som skal køre en kopi af hovedsiden -som yderligere sættes op til at sync ved ændringer på hovedsiden. (Dette burde sænke dataforbruget væsenligt, da der kun opdateres en gang ugenligt)

Ved så bare ikke, om de skal køre slave-master på MySQL og om der skal tages fat i Backup and Migrate "files" eller om det skal køres på en helt anden måde....

Har i nogle gode idéer/forslag?
Avatar billede dagreyman Nybegynder
09. december 2010 - 09:46 #1
luk