Avatar billede krarup Nybegynder
14. oktober 2010 - 08:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opslag returnere værdi fra celle under match

Hej Eksperter.
Jeg har følgende data i kolonne A i Ark1:

Mazda
Ford
Fiat
Saab
Nisan
Peugeot
BMW
Audi
Mercedes

I ark 2 kolonne A1 har jeg så en simplere udgave:

Mit spørgsmål er så om det er muligt at lave et opslag fra ark2 til ark 1 hvor jeg eksempelvis søger efter 555, opslaget returnere så dataene fra cellen under den matchende værdi fra Ark1. I nedenstående eksempel har jeg lavet opslaget i celle B2, og den returnere så "Fiat" da det står under den matchende værdi(555) i ark1. Ligeledes hvordan vil formlen se ud hvis den skal returnere dataene fra celle nr. 2 under den matchende værdi - Dette opslagt har jeg nedenfor lavet i C2

Eksempel:
  A      B      C
1:444
2:555    Fiat    Saab
3:666
4:777

Er der nogen der forstår min dårlige forklaring, og kender løsningen på svaret?
Avatar billede excelent Ekspert
14. oktober 2010 - 15:31 #1
=INDEKS('Ark1'!$A$1:$A$1000;SAMMENLIGN($A1;'Ark1'!$A$1:$A$1000;0)+KOLONNE()-1)
Avatar billede krarup Nybegynder
15. oktober 2010 - 10:37 #2
Det var lige hvad jeg søgte.
Mange tak for hjælpen :)

Smid et svar så godkender jeg det.
Avatar billede excelent Ekspert
15. oktober 2010 - 16:11 #3
ok velbekom