Avatar billede JeppeT Nybegynder
13. oktober 2010 - 21:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVI spørgsmål

Hej alle.

Jeg er i tvivl angående DVI. Det handler mere præcist om DVI-D dual link. Jeg kender godt til kablet, men det er mere om en computers dvi udgange det handler om. Jeg forstår ikke helt hvilke forskellige DVI udgange der er og hvilke nogen der passer til et DVI-D dual link kabel, så hvis nogen ville skrive det på en simpel måde ville det være fedt.
Grunden til jeg spørg er 120 hz skærme, da de jo kræver DVI-D dual link.

Tak på forhånd (:
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
13. oktober 2010 - 23:38 #1
Der findes faktisk flere typer.

Der er

Dvi-D, dvi-a, dvi-d dual og dvi-a dual

Forskellen fra single dvi til dual dvi er at du kan køre 2x 165mhz transmissioner. I praksis betyder det at du til forskel fra et single dvi som kan køre maksimalt 1920x1200 kan køre på et dual 2560x1600 i opløsning.

Det vil betyder noget for dig som du siger mht. til om du skal køre 120 hz skærme som vil kræve et dvi-d dual link kabel og en skærm med dvi-d dual link indgang
Avatar billede JeppeT Nybegynder
14. oktober 2010 - 13:26 #2
Det er jeg egentlig klar over, men jeg gad godt vide hvilke forskellige dvi udgange der er til computere.
Altså om der er nogen udgange der kun kan tage single dvi-d, eller nogen der kan tage begge ting, eller er der kun en form der kan tage alle?

Tak på forhånd (:
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
14. oktober 2010 - 18:02 #3
Det kommer jo helt an på producenten.

Men de fleste laver nu dvi-d udgange som kan køre dual link
Avatar billede JeppeT Nybegynder
15. oktober 2010 - 08:45 #4
Okay, det var alt jeg behøvede (: