Avatar billede predator Nybegynder
13. oktober 2010 - 12:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 en nem måde at skifte audio output på

Hej alle,

Jeg har fået fingre i et G35 headset fra Logitech og det fung'er bare. Dog har jeg et lille frustrationsmoment ift. at jeg ikke gider trække USB-stikket ud af maskinen hver gang jeg vil have lyden via forstærkeren. Jeg er med på at jeg manuelt kan gå ind i kontrolpanelet og vælge en anden output enhed, ligesom jeg i medieafspilleren kan vælge output enhed. Jeg mangler dog noget i stil med en genvej eller shortcut key hvor jeg kan switche mellem optisk lydudgang på bundkort og G35'eren. Jeg stødte på et eller andet tysk program der kunne (det hed noget i stil med sound switch) men genveje mv. virkede MEGET ustabilt. Håber der er nogen der har lidt godt input :)

/CR
Avatar billede jokkejensen Novice
13. oktober 2010 - 12:51 #1
lav en genvej til mmsys.cpl den åbner den ønskede kommando, eller ex http://www.autoitscript.com/autoit3/ der let kan lave macroer til at sætte.
Avatar billede predator Nybegynder
13. oktober 2010 - 12:57 #2
Vil helst til at skulle lave makro'er - der burde findes noget der kan gøre det i baggrunden. Kan makroen laves så den blot udfører kommandoerne og ikke skifter fokus (MEGET længe siden jeg har kigget på makro-programmer)
Avatar billede jokkejensen Novice
13. oktober 2010 - 13:01 #3
Æhmm så skal den vel bare afvikles af en anden bruger, ex network_service

Du slipper ikke for macroer, MS tilbyder ikke programmører mulighed for at skifte audio output.

Autoit, vil tage focus. - jeg formoder du ingame, invideo fullscreen ville kunne skifte som du ønsker ?

Personligt ville jeg aldrig have købt et usb-headset.
Avatar billede predator Nybegynder
13. oktober 2010 - 13:12 #4
Tjaaa... der er fordele og ulemper ved USB-headset. Dog har det intet at sige ift. denne problemstilling. Jeg ville alligevel skulle skifte mellem en optisk og én analog udgang (hvis jeg eksempelvis vil have mulighed for at bruge 7.1) det eneste er hvis man har én hardware switch på dit headset hvor du altid sender lyden gennem (det koster dog lydkvalitet, men det er én HELT anden diskussion) :)
Avatar billede noltus Novice
13. oktober 2010 - 13:30 #5
Du kan også højreklikke på højtaler ikonet på proceslinien og vælge playback device,ved ikke hvad der står i den danske udgave af win 7,måske afspilningsenheder,det er nr2 fra oven
Avatar billede predator Nybegynder
28. januar 2011 - 09:43 #7
Lukket