Avatar billede Kalre Nybegynder
12. oktober 2010 - 14:57 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tabte filer (hvor er de?)

Sidder pt med det problem at min ene computer er brændt sammen og derfor til reperation, jeg nåede heldigvis at flytte de vigtigste filer over på en anden computer som jeg så har brugt til skolearbejde. Jeg havde alle filerne i en mappe på skrivebordet, og den fyldte ca. 30 GB. Da jeg så tændte computeren idag, var hele mappen væk, samt alle mine filer - mange timers skole arbejde, og en masse noter/afleveringer. Jeg har kigget i papirkurven men der ligger mappen desværre ikke, jeg kan heller ikke gendanne system fra et tidligerer tidspunkt da der ikke er taget sikkerhedskopi.

Jeg sad og rodedet med nogle freeware programmer igår hvor jeg prøvede at fjerne DRM fra nogen af mine cd'er - jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre? ingen af dem virkede dog, så de blev alle fjernet.
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
12. oktober 2010 - 15:44 #1
Prøv lige at gå ind i kontrolpanel, vælg mappeinstillinger, vælg vis, og se om vi skjulte filer, mapper og drev er markeret.
Avatar billede Kalre Nybegynder
12. oktober 2010 - 15:51 #2
Den var ikke hakket af - men det hjalp desværre ikke.
Når jeg kigger på seneste elementer, og prøver at åbne nogle af dem fra mappen, siger den at filen ikke længere findes - det er kun en genvej.
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
12. oktober 2010 - 16:07 #3
De der cdèr, lå de i mapper da du prøvede at fjerne DRM, og kan du være kommet til at slette den mappe ved et uheld, for så er vi ude i at skulle køre et data recovery program, og det er ikke altid det virker.
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
12. oktober 2010 - 16:14 #4
Der ligger nogle freeware programmer her, tror den første måske kan løse det, men læs lige e ting der står i starten om recovery.

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/01/24/top-10-free-data-recovery-software/
Avatar billede Kalre Nybegynder
12. oktober 2010 - 18:35 #5
Jeg har prøvet at skanne med Recuva, men det gav desværre intet resultat.
Avatar billede Lindsted69 Nybegynder
12. oktober 2010 - 20:08 #6
Ok, det er jo ikke så godt.Har du prøvet at få windows til at søge efter den?
Men problemet er jo at hvis du er kommet til at slette den, så ligger den stadig fysisk på hdd, men hvis du så har lavet andre ting på pcèn efter det, er noget af den nok blevet skrevet over.
Så tror jeg desværre ikke der kan gøres noget.
Men det kan være der er andre der har nogle forslag, så lad spm stå åben nogle dage og de hvad der sker.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 21:31 #7
Hvis dine data er slettet ved en fejltagelse, og der ikke er installeret noget efter sletningen, så prøv Pandora.
http://download.cnet.com/Pandora-Recovery/3000-2094_4-10694796.html?part=dl-PandoraRe&subj=dl&tag=button
Hvis der findes noget, så marker det med højreklik, så kommer der en mulighed som hedder "Recover to" Men du må ikke recover til den parrtition, eller HDD, som du forsøger at recover fra.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 21:35 #8
Ps. under install, vær opmærksom på, om der er flueben i installer f.eks. en eller anden toolbar, som du ikke er interesseret i. Det er blevet meget almindelig, at luske den slags ind.
12. oktober 2010 - 21:44 #9
NB NB NB: Den Harddisk hvor filerne ligger (lå) må på ingen måde bruges AKTIVT. Skal omgående slukkes og monteres som 'dum' SLAVE i en helt andet PC!!!

Det nytter jo ikke at instalere diverse 'recover' værktøjer, der derefter kan fortælle dig at du ikke kan 'recover' filerne fordi de er overskrevet af - tja recoverprogrammet's instalation... Dooooh...
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2010 - 21:55 #10
#9 Man kan udmærket bruge den HDD der laves recovery på, bare det ikke er på samme partition. Altså er der mindst 2 partitioner er det OK.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2010 - 10:30 #11
Afmelder spørgsmålet pgr.a. manglende respons fra spørger.
19. april 2011 - 18:47 #12
<Kalre>: Er du stadig igang ???
Avatar billede Kalre Nybegynder
19. april 2011 - 21:31 #13
Det var ikke muligt at få nogle a filerne tilbage, men det har lykkedes mig at få notater fra mine klassekamerater.
Avatar billede Kalre Nybegynder
19. april 2011 - 21:43 #14
spørgsmålet er derfor ikke relevant længerer