Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
11. oktober 2010 - 13:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Wordpress: Vis data fra database på en side

Hej Eksperter

Jeg er ved at udvikle et plugin til Wordpress, som bl.a. indlæser en masse data i nogle tabeller jeg har oprettet i WP-databasen. Problemet er så, hvordan kan jeg lave en side, der henter disse data ud og viser dem?
Jeg har været inde og læse om custom page templates, template tags og filters, men er ikke helt sikker på hvilken vej der er den rigtige at tage.

Hvis nogle har prøvet at lave noget lign., så tager jeg gerne imod råd og vejledning om hvilken retning jeg skal bevæge mig i :)

Mvh
Lars
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
12. oktober 2010 - 10:25 #1
Hej lars er det sådan som jeg her forstået at du vil kunne se dine tabeller på hjemmesiden der ligger i din database men er det kun dem der skal have adgang til de tabeller der her noget at gører der inde så de kan enders af dig og de ander admin på siden
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
12. oktober 2010 - 11:50 #2
Hej Disc

Det skal forståes sådan, at jeg har nogle tabeller i Wordpress-databasen, jeg selv har oprettet. Disse vil jeg så gerne kunne hente data ud fra og evt. fortolke, hvorefter det skal smides over i en HTML-tabel, som så skal kunne vises på en side. Tabellen skal selvfølgelig opdateres dynamisk, så der er så lidt manuelt arbejde som muligt, hvilket betyder at jeg skal kunne køre noget PHP-kode og lave nogle forespørgsler idet siden loades.

Jeg var inde og kigge lidt på andre WP-plugins, og dem jeg fandt, benyttede sig alle af en bestemt metode, nemlig et filter. (Filteret gør så, at koden leder efter fx [etellerandet] i sidens content, og erstatter dette med deres egen kode. Det vil nok være den metode jeg kommer til at bruge, med mindre der kommer et genialt forslag her inde :)

Mvh
Lars
Avatar billede DiscSunshine Nybegynder
12. oktober 2010 - 12:52 #3
ok så ved jeg ikke noget om det eller hvordan man gør

Mvh
Michael - Sunshine
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
12. oktober 2010 - 13:31 #4
Det er helt i orden. Jeg brugte filter-metoden, som virker uden problemer. Men tak for forsøget! :)

Mvh
Lars