Avatar billede mlh1407 Nybegynder
10. oktober 2010 - 21:33 Der er 15 kommentarer

søgeoptimering af sites/indekseringsproblemer

jeg har nyligt oprettet et site for en kunde (  http://www.tinasakura.dk/ ) - hun har selv købt domænenavn og serverplads og jeg lavet sitet lokalt og da jeg min kundes ftp-oplysninger uploadede jeg sitet til hendes server - men lige meget hvad jeg gør ved det site så er det ikke at finde i google - det bliver slet ikke indekseret og jeg kan ikke regne ud hvorfor -- jeg har for nyligt
lavet et site til en anden kunde med præcist det samme indhold og med samme fremgangsmåde og det andet site kan man godt finde i google ?
sitet er et flash site men flashen er sat ind i html skabelon - jeg har nyligt lavet 3 sites med den fremgangsmåde og alle tre er at finde i google men ikke dette ( http://www.tinasakura.dk/ )
jeg har revet mig i håret et par dage nu .... jeg er ikke rigtig uddannet web programmør men er selvlært så jeg er selvfølgelig bange for at jeg har lavet en eller anden super dum fejl ?
-
http://lilliendalart.com/  kommer fint frem når man googler lilliendalart
og
http://mlh1407.com/ kommer fint frem når man googler mlh1407
og
http://www.emilwissing.com/ kommer fint frem når man googler emil wissing
alle tre sites er lavet på samme måde - med meget få variationer - som  http://www.tinasakura.dk/
og jeg kan ikke regne ud hvad jeg gør forkert ?
hvis nogen kan pege mig i den rigtige retning så vil jeg være yderst taknemlig
vh martin
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
10. oktober 2010 - 21:39 #1
Det kan måske hjælpe at lave nogle gode links til siden. Hvad har du gjort for at google skal kunne finde den?
Avatar billede mlh1407 Nybegynder
10. oktober 2010 - 21:42 #2
jeg har brug addurl hos google .. egentlig ikke andet .. men altså de andre sider kunne findes i google umidelbart efter jeg havde uploadet dem så det er da mærkeligt at det ikke duer med denne
Avatar billede Spangsberg Nybegynder
10. oktober 2010 - 21:48 #3
Når man tilføjer en side til google kan der gå meget lang tid før den bliver godkendt.

Se at få lavet nogle kvalitets links til siden. Du har lavet et link herfra. Lav et fra amino og tilføj siden til nogle linkkataloger. Disse kan findes på www.linkkataloger.dk -- Så skal den nok komme på google inden længe:)
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 21:50 #4
Først og fremmest: hvis du "for nylig" har lavet sitet, kan det sagtens være, at Google bare ikke er nået til at indeksere det endnu!

Det absolut bedste du kan gøre, er at oprette sitet på Google's egen "Webmasters Tools": https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=da

Der fortæller Google dig, om det har indekseret sitet, og hvornår, samt hvilke data der blev hentet fra det, om der er nogle fejl som trækker sitet ned, hvilke søgeord det kan findes på, og hvor langt nede på Google's liste det ligger ved forskellige søgninger.

Baseret på disse data kan du så rette engang imellem, og hver gang må du jo så vente på, at Google indhenter nye data om dit site, så du kan rette igen. Sådan vil dit site få en bedre og bedre page ranking! :) Google finder i øvrigt ud af, hvor ofte der kommer nyt indhold eller ændringer på en hjemmeside, og derudfra bestemmes hvor ofte den skal indekseres.
Avatar billede mjall0w Nybegynder
10. oktober 2010 - 22:27 #5
Benyt dig af noget SEO til den.
Kan se på dit html på forsiden den ikke indeholder noget særlig brugbart SEO.
Det jeg ville gøre var at lave title til noget andet end bare "forside", og ellers tilføje diverse meta headers som description og keywords så google har mulighed for at indeksere det.
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 22:37 #6
I tillæg til mjall0w's kommentar, så mangler du en gyldig Doctype på dine sider.

Du bør indsætte følgende linje allerøverst i din HTML-kode:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">[/div]

Google vil nemlig placere sider med dårlig / mangelfuld kode længere nede end sider med god kode.
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2010 - 22:47 #7
Minus "[/div]" naturligvis! :)
Avatar billede ggxdg Nybegynder
11. oktober 2010 - 08:00 #8
#5
Så vidt jeg ved er google ret ligeglad med META-headers disse dage, da den bruger indholdet på siden fordi at det med META-headers var for nemt at få google-hits på emner der overhovedet ikke var relevante, ved bare at lave META-headers med gængse ord.
På den måde kunne man booste en sides værdi, og få masser af reklameindtægter.

Jeg tror umiddelbart at w13 har fat i noget af det rigtige...
Avatar billede ggxdg Nybegynder
11. oktober 2010 - 08:12 #9
ok... det passer ikke helt... De bruger en god "meta description", men resten er hovedsageligt ligemeget for google;

http://www.mattcutts.com/blog/keywords-meta-tag-in-web-search/
Avatar billede mlh1407 Nybegynder
11. oktober 2010 - 08:36 #10
tak - det giver mig lidt mere at gå efter - doc type .. hmm hmm skal vist have købt mig en html for dummies-bog .. jeg prøver :)
Avatar billede w13 Novice
11. oktober 2010 - 08:43 #11
Avatar billede mlh1407 Nybegynder
11. oktober 2010 - 08:58 #12
tror jeg vil finde et sted på nettet hvor jeg kan se nogen eksempler på best practice hvad angår flash/html sites og seo
tak for hjælpen
Avatar billede mjall0w Nybegynder
11. oktober 2010 - 23:45 #13
Når jeg nu mener SEO, mener jeg heller ikke kun META tags.
Så vidt jeg ved er title også ret vigtig frem for bare "forside". Nu er det selvfølgelig lidt svært at lave SEO på flash objekt, men man kunne vel muligvis lave en fin html menu i bunden af siden, så man kunne navigere igennem den også, og sådan noget tjekker google ihvertfald på hvis man skriver det rigtigt.

Men læs lidt omkring SEO og optimering af det, vil give dig et godt indblik i at få den optimeret og gjort synlig hos google :)
Avatar billede w13 Novice
12. oktober 2010 - 00:00 #14
I tillæg til Mjall0w's indlæg>> Flash kan dog i dag godt indekseres, hvis man overholder nogle "regler". Der er masser af sider, der beskriver det: http://www.google.com/search?q=google%20flash%20seo
Avatar billede mikaelch Novice
15. oktober 2010 - 16:47 #15
jeg har lige pløjet næsten alt igennem denne her tråd lige fra trust rank til links kataloger mv.
http://www.eksperten.dk/spm/919842#reply_7658252