Avatar billede pandaball Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:08 Der er 8 kommentarer

Kan ikke finde driver til wireless lan og lan til en ældre maskine

Kære eksperter.

Min kammerat har det problem, at han har en ældre NEC Lavie LL550K bærbar hvor han slet ikke kan finde driverne til den.
Jeg kan se at der er mange der har samme problemer på nettet.
Den eneste side, man måske kunne finde noget er på 121ware.com/support , men det er på Japansk.

Er der nogen der ved hvor man ellers kan finde drivers eller evt. er der nogen universale drivers til lan og wlan.

På forhånd tak.
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:16 #1
højre klik på computer --> administrer --> enhedshåndtering
Hvad hedder netkortet? hvis det fremgår når du ingen driver har til det.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. oktober 2010 - 11:27 #2
Prøv deres 1-Click Backup Vælkg windows.

http://www.lacie.com/support/drivers/driver.htm?id=10090
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:36 #3
Hvilket operativsystem?
Avatar billede pandaball Nybegynder
10. oktober 2010 - 22:17 #4
Den kører med WinXP.
Under enhedshåndtering er der en masse gule udråbstegn.
Den har ikke fundet netkortet endnu og heller ikke det trådløse.
Det har virket før han formatterede sin comp.
Det er ikke en Lacie, men en NEC notebook med model Lavie.

På forhånd tak :D
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
11. oktober 2010 - 08:04 #5
Det skulle vel ikke hænge sådan sammen, at han har formateret disken, fordi der lå en japansk windows på...?
Det lader nemlig til, at modellen kun er beregnet til det japanske marked.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:27 #6
Køb sådan en http://alatest.dk/anmeldelser/netvaerkskort/edimax-ew-7711utn-wifi-nlite-mini-size-usb-adapter/po3-74004746,111/
og sæt den i en USB port.
Den kan også fåes med en 3db antenne.
Avatar billede pandaball Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:31 #7
Hej Lars.
Han har engang formateret sin maskine før. Han kan huske at han engang formaterede sin maskine. Så prøvede han sig frem med forskellige Acer driver og det lykkedes engang, men det tog bare meget lang tid, at finde frem til de driver der nu end skulle passe.
Håbede bare at man kunne finde en anden løsning.
Hej Peter. Den løsning har jeg også tænkt på, men nu er der desværre en del andre drivers han også skal have fundet.

På forhånd tak
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
11. oktober 2010 - 11:41 #8
Prøv med et program, der kan identificere hardware, f.eks.:

http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/WinDriver-Expert.shtml

for derigennem evt. at finde drivere via hjemmesiderne for fabrikanterne af de enkelte dele.