Avatar billede lars_s Nybegynder
10. oktober 2010 - 08:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken laptop kan slå denne Mac?

Kære alle

Efter at have haft bærbar PC siden 2006 er jeg efterhånden lidt træt af, at de dør ud så hurtigt (hvis man bruger sin laptop så meget som jeg).

Jeg skal nu ud og investere i min tredje bærbar på næsten fem år, og for at prøve nye ting af, overvejer jeg at købe en Mac.

Jeg har følgende i kikkerten:

MacBook Pro "15[/b
2.4GHz
Intel Core i5
8GB Memory
500GB Serial ATA Drive @ 7200 rpm
Intel HD Graphics
NVDIA GeForce GT 330M with 256MBM
MacBook Pro 15-inch Hi-Res Antiglare Widescreen Display
SD Card Slot
1 Firewire 800 port

Den har en samlet pris på: 12.700 kroner!

Men kan det virkelig betale sig at kaste så mange mønter efter den? Eller vil jeg kunne få langt mere for pengene, hvis jeg køber en laptop? I så fald hvilken - har du/I et bud?

[b]Jeg søger en bærbar, der skal bruges til følgende:

1. Der skal skrives på den, og batteritiden skal derfor være lang.
2. Der skal spilles masser af poker på den, og den skal kunne klare at fyre op til 20 borde af gangen af (eventuelt tilsluttet en ekstern skærm).

Derudover skal den bruges til spil som Football Manager og Civilization V. Til tider også de lidt tungere spil.

Nogle bud - eller skal jeg bare nappe Mac'en?

Mvh

Lars

P.S. - jeg fatter ikke, hvordan jeg giver pointene herinde. Derfor må en venlig sjæl meget gerne forklare mig det.
Avatar billede lars_s Nybegynder
10. oktober 2010 - 08:26 #1
Hov, der gik det vist lige galt med fed-funktionen :(

jeg vil bare lige tilføje, at en eventuel bærbar jo selvfølgelig skal ligge i nogenlunde samme prisklasse - eller derunder.
Avatar billede Lars_Mortensen Nybegynder
10. oktober 2010 - 10:19 #2
Hej!

Jeg stod for næsten 2 år siden i samme situation som dig og valgte at købe en Mac.

Er ellers gammel PC nørd, men tænkte, at Mac skulle have en chance, når nu så mange talte så godt om den...

Allerede efter relativ kort tids bekendtskab med Mac blev jeg gladere og gladere for min beslutning og i dag er jeg slet ikke i tvivl: Der er IKKE nogen PC, der slår Mac.

Min erfaring er, at det mærke, der (laptopmæssigt) kommer tættest på, er IBM / Lenovo.
Min sidste bærbare før Mac'en var netop en IBM Thinkpad, som jeg faktisk var meget glad for.
Den var den mest gennemførte PC, jeg endnu havde set.
Men den ligger stadig langt fra Mac!

Hvis jeg skulle liste fordelene op ved Mac fremfor PC, kunne jeg bruge det halve af dagen... og du kender jo formentlig de fleste, da du allerede går i Mac tanker. ;)

Det eneste argument jeg kan finde (udover det økonomiske, for Mac ER dyr, men pengene værd) for at skulle vælge en PC og dermed Windows er, at der ikke findes nær så mange programmer til Mac som til Windows. Men det er sådan set heller ikke noget problem, da man jo kan køre Windows på Mac nu om dage med den indbyggede Boot-camp.
Og dette kan du muligvis få brug for, når du skal spille poker, da det er de færreste sites, der tilbyder en Mac klient. Dog kan du bl.a. godt spille på 2 af de største, nemlig  Full Tilt og Stars.

Håber, at det en smule svar..

Mvh/ Lars

PS: Vedr. pointgivning aner jeg det heller ikke, har lige oprettet mig for at skrive dette, men mon ikke, der findes svar herpå i FAQ.
Avatar billede lars_s Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:54 #3
Ongame-netværket (hvor jeg spiller) skulle også kunne klare Mac. Men jeg er bare så frygteligt bange for, at jeg køber en Mac og så i virkeligheden kunne have fået meget mere i en PC-laptop.

Nogle med forstand på bærbarer, der kan være behjælpelig?