Avatar billede ringeby Nybegynder
09. oktober 2010 - 09:20 Der er 2 kommentarer

Bundkortsbatteri

Jeg havde et hårrejsende problem med min PC, som består af hovedsageligt ASUS komponenter, minus lige grafikkortet, som er NVIDIA.

Jeg fik intet op på skærmen, og min computer genstartede hvert 5. sek., hele tiden. Jeg forsøgte alting og pludseligt virkede det - da jeg pillede det lille batteri ud af bundkortet.

Burde min PC ikke advare mig om at batteriet var ved, at dø ud og burde meldingen være så drastisk at jeg slet ikke kunne starte op=?
Avatar billede haverslev Novice
09. oktober 2010 - 09:38 #1
Det behøver ikke at være et "fladt" batterei, det der sker når du tager det knapbatteri ud er, at så resseter du faktisk Cmos og det er højstsansynligt det der er sket.

Et fladt batteri vil normalt give stop i opstarten og man skal i bios og sætte tiden eller acceptere ved at trykke på f.eks F1.
Når så computeren har været slukket, så glemmer den tiden osv. og man skal igennem samme procedure indtil man sætter et nyt batteri i.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2010 - 20:48 #2