Avatar billede pheen Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:11 Der er 4 kommentarer

Netværksshare tilgængelige offline på bærbar.

Jeg har 10 kørende sælgere.

De kører en blanding af WinXPSp3, Vista og Win7.

Jeg vil gerne have et netværksshare som de kan gemme deres dokumenter på. Men det må gerne kunne tilgåes når man er offline. Så de har deres dokumenter også når de ikke har forbindelse til serveren. Og så sync'er mod serveren når den er online.
På den måde så har man også deres filer hvis deres bærbar bliver stjålet.

Nogen der kan hjælpe, asap?
Avatar billede python Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:44 #1
De kunne vel bruge sådan noget som Dropbox, der findes andre alternativer, også men der får de en lokal folder, og når de er på nettet vil den synce op mod dropbox.

Hvis der skal bruges commerciel software hvor i hoster det, så vil jeg tro google er din ven.

Hvis du gerne vil prøve selv er der opensource måder at gøre samme ting på:

http://fak3r.com/2009/09/14/howto-build-your-own-open-source-dropbox-clone/
Avatar billede -mundi- Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:48 #2
Der er også produkter som mesh.com, synkroniserer et væld af filer på tværs af maskiner og enheder.
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2010 - 12:03 #3
Der findes Offline filer/synkronisering i Windows, men min erfaring er dårlig. Så lige pludselig har den ikke synkroniseret som den skal.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. oktober 2010 - 16:58 #4
#3: Min erfaring er, at det fungerer ret godt i Windows 7... formentlig også i Vista, men i xp var det ikke så godt.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



IT-JOB