Avatar billede minipod Nybegynder
07. oktober 2010 - 18:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dansk ordbog til engelsk office 2010

Jeg har en dansk office 2010 på arbejde, men en engelsk office 2010 derhjemme. Er det muligt at kopiere den danske ordbog og stavekontrol, så jeg kan bruge den hjemme. Og i så fald: hvor finder jeg den på pc'en?
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2010 - 18:47 #1
Du bliver nok nødt til at købe en dansk sprogpakke: http://office.microsoft.com/da-dk/language/
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. oktober 2010 - 22:24 #2
Det vil kunne lade sig gøre, men sikkert et hestearbejde.
Du skal ud over selve tekstfilen, som indeholder de danske ord (ordbogen) have div. dll-filer og sansynligvis andre filer med over, + div. registreringer fra reg.databasen kopieret over til din hjemmemaskine.
Som sagt et større hestearbejde.
Tiden du skal bruge tilafdækning af, hvilke filer, og hvilke registreringer, det drejer sig om, omregnet til en timeløn, vil ikke kunne tåle sammenligning med prisen for et købt produkt.
Du kunne evt. undersøge, om din arbejdsoffice licens giver dig ret til at installere arbejdsversionen på hjemmemaskinen.
/ptj_11
Avatar billede minipod Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:45 #3
Tak for svar. Ærgerligt, det er så besværligt, men jeg undersøger om man må bruge den hjemme.
Avatar billede minipod Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:46 #4
ptj_11 lav et svar, så jeg kan acceptére det...
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. oktober 2010 - 20:36 #5
Jeg synes, at du skal give dem til vejmand, da det jo faktisk er det, han skriver til dig i sit indlæg.
Jeg har bare forklaret dig, hvorfor du nok bliver nødt til det.
/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
08. oktober 2010 - 21:30 #6
Tak, vi kunne jo dele.  :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
08. oktober 2010 - 22:33 #7
Næ, tag du dem bare. Dit svar var jo det rigtige.
/ptj_11